Kollektivavtal klart med Paradox
Sveriges Ingenjörer och Unionen har sedan en tid tillbaka gemensamt samtalat med både företaget och medlemmarna på arbetsplatsen. Sveriges Ingenjörer har även bildat en lokal akademikerförening som varit aktiva i dialogen. Nu har man enats om att teckna kollektivavtal.
- Spelbranschen är väldigt snabbrörlig och det är oftast de anställda som är bäst på att ha örat mot rälsen. Det medbestämmande för lokalföreningar som kollektivavtal ger är därför något som både företaget och de anställda tjänar på, säger Ulrika Lindstrand, förbundsordförande Sveriges Ingenjörer.
- Det är extra glädjande att fler svenska techbolag ser fördelen med kollektivavtal. Förmågan att rekrytera teknisk spetskompetens är en avgörande framgångsfaktor. Paradox stärker med detta sitt arbetsgivarerbjudande gentemot ingenjörer och andra medarbetare, säger Ulrika Lindstrand, förbundsordförande Sveriges Ingenjörer.
Nyckelord
Kontakter
Alexander OrlingePressekreterare
Tel:08-33 74 29Alexander.orlinge@sverigesingenjorer.seBilder
Länkar
Om
Sveriges Ingenjörer är fackförbund och intresseorganisation för landets
högskoleutbildade ingenjörer. Förbundet är med cirka 169 000 medlemmar näst störst inom akademikerfederationen Saco. Se även sverigesingenjorer.se
Följ Sveriges Ingenjörer
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Sveriges Ingenjörer
58 procent fler långpendlare i Timrå sedan 201914.5.2024 05:37:00 CEST | Pressmeddelande
I Timrå har antalet långpendlande ingenjörer, främst till Stockholm–Solna, ökat med 58 procent sedan 2019. I totalt 13 ”Teams-trakter” har långpendlingen in till storstäderna exploderat efter pandemin. Det framgår i en ny rapport från Sveriges Ingenjörer, som visar hur distansarbete har förändrat arbetslivet för 87 000 ingenjörer.
59 procent fler långpendlare i Hofors och Gävle sedan 201914.5.2024 05:37:00 CEST | Pressmeddelande
I Hofors och Gävle har antalet långpendlande ingenjörer ökat med 59 procent sedan 2019. I totalt 13 ”Teams-trakter” har långpendlingen in till storstäderna exploderat efter pandemin. Det framgår i en ny rapport från Sveriges Ingenjörer, som visar hur distansarbete har förändrat arbetslivet för 87 000 ingenjörer.
59 procent fler långpendlare i Haparanda sedan 201914.5.2024 05:37:00 CEST | Pressmeddelande
I Haparanda har antalet långpendlande ingenjörer, främst till Stockholm–Solna, ökat med 59 procent sedan 2019. I totalt 13 ”Teams-trakter” har långpendlingen in till storstäderna exploderat efter pandemin. Det framgår i en ny rapport från Sveriges Ingenjörer, som visar hur distansarbete har förändrat arbetslivet för 87 000 ingenjörer.
61 procent fler långpendlare i Ljungby sedan 201914.5.2024 05:37:00 CEST | Pressmeddelande
I Ljungby har antalet långpendlande ingenjörer, främst till Malmö–Lund, ökat med 61 procent sedan 2019. I totalt 13 ”Teams-trakter” har långpendlingen in till storstäderna exploderat efter pandemin. Det framgår i en ny rapport från Sveriges Ingenjörer, som visar hur distansarbete har förändrat arbetslivet för 87 000 ingenjörer.
63 procent fler långpendlare i Lidköping sedan 201914.5.2024 05:37:00 CEST | Pressmeddelande
I Lidköping har antalet långpendlande ingenjörer, främst till Göteborg, ökat med 63 procent sedan 2019. I totalt 13 ”Teams-trakter” har långpendlingen in till storstäderna exploderat efter pandemin. Det framgår i en ny rapport från Sveriges Ingenjörer, som visar hur distansarbete har förändrat arbetslivet för 87 000 ingenjörer.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum