Schibsted anställer Sharon Lavie som sparekonom

Samarbetet riktar sig främst till fem av Schibsteds bolag som alla erbjuder olika typer av tjänster; Hypoteket som tillhandahåller bostadslån, Kundkraft som arbetar med att ge kunder en så låg energikostnad som möjligt, Insurello som hjälper konsumenter att få ersättning för personskador samt försenade eller inställda flyg, Lendo som är Sveriges största jämförelsesajt för privatlån och Kreddy, en app som ger kunden koll på sitt kreditbetyg.
Kunskap i ekonomi och konsumenträtt är avgörande för människors upplevelse och förmåga att ta hand om sin ekonomi. Med rätt information och möjlighet att jämföra kan människor påverka sin privatekonomi, vardag och hela liv. I rollen kommer därför Sharon också lyfta den ekonomiska sidan av de vardagliga beslut som människor tar, allt från lån till en ny bostad eller en renovering, abonnemang, försäkringar till allmän hantering av pengar.
- Mitt mål är att stärka och skapa trygghet för ungdomar som vill flytta hemifrån, familjer med späckade scheman och aktiviteter samt blivande pensionärer som oroar sig för om livsbesparingarna räcker till, men även inspirera till ett sparande som möjliggör en guldkant i tillvaron. Min ambition är att förklara ekonomi och konsumenträtt på ett enkelt och igenkännande sätt och utan pekpinnar, säger Sharon Lavie.
- Det är väldigt roligt att välkomna Sharon till oss. Schibsteds fintech-bolag driver verksamheter inom en rad olika privatekonomiska områden där hennes kunskap och rådgivning kan hjälpa både bolagens kunder, bidra till utveckling av produkter och tjänster, och även ge oss insikter inför nya satsningar och investeringar inom Schibsted, säger Dan Ouchterlony, investment manager på Schibsted.
Sharon Lavie är sedan innan välkänd sparekonom som ofta medverkat i media i olika aktuella frågor. Hon kommer närmast från Ikano Bank där hon arbetade som familjeekonom i över fyra år. Innan dess arbetade hon under tio år på Konsumentverket i en rad olika roller, kopplade till privatekonomi och konsumenträtt.
För ytterligare information:
Sharon Lavie, Sparekonom Schibsted
E-post: sharon.lavie@schibsted.com eller mobil 0735 -18 76 53
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of Communications Schibsted Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum