
DZT lanserar kampanjen #WanderlustGermany Kampanjen lanseras på 13 europeiska marknader – bred målgruppsstrategi – korsmedialt kampanjkoncept

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– Med #WanderlustGermany tar vi fasta på trenden med naturnära och aktiva semestervarianter för att möta våra kunders växande behov av säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Med ett brett produktutbud, väl genomtänkta hygien- och säkerhetskoncept och förstklassig service välkomnar vi våra gäster att bege sig på upptäcktsfärd i Tysklands vackra natur. Genom att fokusera på digitala kommunikationsåtgärder och innovativa evenemang på lokala marknader med stor potential, ger vi riktade impulser till en nystart för Tysklands incomingturism. I kampanjen använder vi oss också av Tysklands positionering som resedestination med utmärkta hållbara erbjudanden för att på så vis stärka vår strategiska inriktning att fortsätta utveckla och utvidga området kvalitetsturism.
Inför lanseringen av kampanjen definierade DZT tre målgrupper: erfarna vandrare och cyklister som fokuserar på en aktiv semester, friluftsfamiljer som söker nya upplevelser samt njutningsmänniskor som kombinerar naturaktiviteter med kulinarisk konst.
Makroregional - korsmedial - målgruppsinriktad
Kampanjen #WanderlustGermany lanseras digitalt genom programmatisk annonsering och sociala medier-aktiviteter på totalt 13 europeiska marknader. DZT ger dessutom ytterligare impulser med evenemang på de sex främsta marknaderna i Danmark, Frankrike, Nederländerna, Österrike, Polen och Schweiz.
#WanderlustGermany är en kampanj med ”social first-strategi” samt en korsmedial blandning av marknadsföringsaktiviteter. Kampanjen får ytterligare impulser genom reklam med stor räckvidd i sociala medier-kanaler, nyhetsbrev med tema och programmatisk marknadsföring på online-reseplattformar. Kampanjens två hashtaggar är: #WanderlustGermany och #NowIsYourTimeForGermany. Landningssidan www.germany.travel/wanderlust stöder kampanjen som ett inspirations- och informationsnav med målgruppspecifikt bild- och videoinnehåll. Målsidan har inbäddade videor i form av reseberättelser som har producerats av en content creator, samt en landskapsfilm. Delsidor möjliggör individuell partnerintegration.
DZT utför eventen på huvudmarknaderna från mitten av augusti till mitten av september som utomhusevenemang i enlighet med de lokala bestämmelserna. Eventen kommer att ha en cube event-modul som är ett mobilt informationsstånd med interaktiva element på temat natur och hållbarhet. Förutom deltagandet i dessa evenemang kan våra partners även delta i kampanjens framgångar via digital- och premiumpaket från DZT.
Nyckelord
Kontakter
Ida LarcénPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85ida.larcen@germany.travelBilder

Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Fem måsten i Berlin 202517.12.2024 05:30:00 CET | Pressmeddelande
År 1825 påbörjades bygget av museumsön i Berlin. Mitt i staden och mitt i floden Spree. Här finns i dag fem världsberömda museer, med samlingar om mer än 6000 år av mänsklighetens historia.
Tyska Turistbyrån i Sverige stänger12.12.2024 15:30:00 CET | Pressmeddelande
Tyska Turistbyråns kontor i Sverige kommer att avsluta sin verksamhet den 31 december 2024. Därmed avslutas en lång och framgångsrik tid med goda kontakter mellan de svenska resenärerna och destinationen Tyskland
De mest sevärda resmålen i Tyskland 202427.11.2024 10:07:42 CET | Pressmeddelande
Semesterupplevelser för hela familjen, pulserande storstäder och historiska sevärdheter är favoriterna bland internationella besökare i Tyskland. Detta visar resultatet från undersökningen "De 100 mest sevärda resmålen i Tyskland" på den Tyska Turistbyråns (DZT) hemsida.
Hemma-hos-semester på privat herrgård20.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under de senaste årtiondena har gods och herrgårdar i den nordtyska regionen Mecklenburg genomgått omfattande renoveringar. Många av dessa historiska hus har nya verksamhetsområden och drivs av ägarna, som sätter sin egen prägel på husen utifrån sina intressen och färdigheter.
Stjärnskådning från sängen – i genomskinliga bubbeltält15.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under mottot ”Släck lamporna – tänd stjärnorna” erbjuder Schloss Krugsdorf övernattning i så kallade bubbeltält. Tälten ligger i slottsparken och lockar med en förtrollande panoramavy och fri utsikt över en spektakulär stjärnhimmel. För den som inte vill laga mat ute erbjuder slottet en romantisk middag med en gourmetkock.