5 träffarWanderlust

news aktuell GmbH

HACKATAO X CRYPTO STAMP ART: AUSTRIAN POST PRESENTS NEW “CRYPTO STAMP ART” WITH SOULBOUND TOKEN AND AUTHENTICITY CERTIFICATE19.12.2024 16:03:11 CET | news aktuell GmbH | Press Release

Austrian Post issues its new Crypto stamp art (CSA). The limited special edition by renowned Italian artist duo Hackatao is immortalised and secured on the blockchain and it’s also the first time a Soulbound token has been used as a certificate of authenticity. Crypto stamp art focuses on works by renowned digital artists, making it a coveted collector’s item for crypto investors, art enthusiasts and philatelists. INSPIRED BY AUSTRIAN HISTORY The four motifs are inspired by Austrian history: Empress Sisi and Emperor Franz Joseph – each in a ‘living’ and ‘dead’ version. “In death, we are all equal”: This stamp combines Austrian tradition with modern technology and tells the story of a life full of tragedy, romance, and wanderlust. The animated digital versions come in different rarity grades – from Danube Blue to Imperial Red. Particularly rare digital ‘misprints’ are also hidden in the collection. The physical and digital versions are forever linked by a Soulbound token, making a walle
Tyska Turistbyrån

DZT lanserar kampanjen #WanderlustGermany Kampanjen lanseras på 13 europeiska marknader – bred målgruppsstrategi – korsmedialt kampanjkoncept13.8.2020 14:49:35 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) lanserar sin kampanj #WanderlustGermany som lockar med högkvalitativa erbjudanden med fokus på vandring och cykling i Tysklands variationsrika naturregioner. Kampanjen utförs tillsammans med premiumpartnern Mecklenburg-Vorpommern och kommer att lanseras omedelbart på 13 europeiska marknader.
Tyska Turistbyrån

DZT-kampanj #DiscoverGermanyFromHome samlar aktuella aktiviteter på sociala medier2.4.2020 17:07:35 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 2 april 2020 – Under den lockdown som råder i stora delar av världen samlar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) sina löpande marknadsföringsaktiviteter på samtliga globala sociala medier-kanaler i kommunikationskampanjen #DiscoverGermanyFromHome. Målet är att förmedla innehåll som är både inspirerande, empatiskt och samtidigt informativt till morgondagens kunder. Kampanjen inkluderar virtuella upplevelseformat av destinationer från Tysklands alla 16 delstater. På så vis knyter man kontakt med potentiella Tysklandsbesökare som har möjlighet att upptäcka landet virtuellt. Förutom #DiscoverGermanyFromHome använder kampanjen även existerande hashtaggar som #staysafe, #stayathome och #traveltomorrow.
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye