Interflora lanserar nytt varumärke för det personliga hemmet
Gröna Flora blir en del av Interfloras e-handel, ett komplement till kärnaffären Blommogram som bygger på att kunden skickar blommor som gåva till någon annan. Det nya konceptet vänder sig till en något yngre och medveten målgrupp, som vill handla till sitt eget hem. Stor vikt läggs vid känslan som en växt förmedlar.
– Växter är ju så mycket mer än bara inredningsdetaljer. De är motpolen till digital uppkoppling och motverkar stress, de påminner om värme under vintern och sprider dofter som väcker minnen – listan kan göras lång. Med Gröna Flora vill vi lyfta fram en personlig och kreativ koppling till växter, som är viktig för så många, säger Louisa Blomstrand, e-handels- och marknadschef på Interflora.
Det sker bland annat genom ett utvalt sortiment, allt från sticklingar till två meter höga växter, men också med hjälp av funktionen växtväljaren som matchar kunden med den perfekta krukväxten. Med leveransen kommer praktiska skötselråd för att plantan ska må bra i sitt nya hem.
– Vi ser just nu ett ökande intresse för krukväxter kopplat till inredning. Här kommer känslorna in. Vad betyder växten för just dig? Det vet bara du. Men inspirationen hittar du hos Gröna Flora, som får en egen plattform online, säger Nina Lindvall, vd.
Lanseringen sker den 3 september på gronaflora.se.
Nyckelord
Kontakter
Sofia KaarePR & Social Media Manager
Tel:08-634 44 18sofia.kaare@interflora.seBilder
Dokument
Länkar
Om
Om Interflora AB
Interflora i Sverige grundades 1923 av sex blomsterhandlare. Kärnverksamheten består idag av försäljning av Blommogram och gåvor via interflora.se. Interflora AB är marknadsledande i Sverige inom blomsterbud och Blommogram som säljs och utförs av cirka 550 anslutna butiker av vilka drygt 130 är Interflora-profilerade. Företaget driver även Chokladogram och Skicka Presenter. Kontoret finns i Alvik i Stockholm och där arbetar cirka 50 anställda.
Läs mer på www.interflora.se
Följ Interflora
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Interflora
Mattias Haraldsson ny CFO för Interflora6.10.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Interflora har rekryterat Mattias Haraldsson som ny CFO för Interflora Sverige. Mattias har en lång och gedigen e-handels- och kommersiell kompetens på ledningsnivå från en rad olika branscher, senast som CFO på Fyndiq.
Ann Wåhlström designar Interfloras jubileumsvas27.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inför Interfloras 100-årsfirande har glaskonstnären Ann Wåhlström fått i uppdrag att ta fram en jubileumsvas i två storlekar. Vasen, som fått namnet Tidevarv, släpps i begränsad upplaga och är tillverkad på Reijmyre glasbruk.
Sveriges största blomsterförmedlare Interflora fyller 100 år20.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I år fyller Interflora, ett av Sverige mest välkända varumärken, 100 år. I dag är det ett framgångsrikt och växande företag som siktar framåt med en tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och en stark kedjeverksamhet.
Interflora donerar skulpturgrupp till Stockholm stad8.3.2023 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På internationella kvinnodagen invigs ett nytt offentligt verk intill Observatorielunden i Stockholm. Skulpturgruppen Venus och Flora, som tillsammans bildar Venuspassagen, är skapad av konstnären Åsa Jungnelius och är en gåva från Interflora AB till Stockholms stad.
Konstverket Den knutna revolvern blomsterdekoreras inför fars dag10.11.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Inför fars dag vill Interflora uppmärksamma de pappor som inte har möjlighet att vara just pappor – på grund av krig och väpnade konflikter. Detta görs genom att blomstersmycka en av de starkaste symbolerna för ickevåld, skulpturen Den knutna revolvern av konstnären Carl Fredrik Reuterswärd.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum