Ny marknadsplats utvecklar Svensk handel
År 2021 stod den digitala handeln i Sverige för 16% av den totala försäljningen, varpå år 2025 spås den hamna på 25%. Det handlar således inte nödvändigtvis om att skapa fler insatser för att öka konsumtionen, utan snarare att hantera förflyttning av konsumtion på ett mer hållbart vis.
- Att arbeta ensamt i egna stuprör funkade i den fysiska världen, men i den digital är det för majoriteten inte hållbart och kommer resultera i att fler och fler stora anrika aktörer går omkull. Nu har de flesta aktörer insett hur svårt det är att faktiskt verka på internet och att den tidigare strategin som innebar att hyra AAA lägen i centrum hjälper föga. Vi måste gå samman digitalt och arbeta betydligt smartare och datadrivet kommande era, säger Jimi Tadi, vd för Jiroy.com.
Jiroys marknadsplats har under uppbyggnadsfasen knutit till sig hundratals kedjor, vilket resulterar i flera miljoner produkter på ett ställe. Det som sker härnäst är att med hjälp av AI automatiskt matcha utbud mot enskild konsument. Det betyder att varje individ kommer få en unik användarupplevelse på Jiroy.com. Exempelvis kommer Lisa 20 år, boende i city vid första anblick inte mötas av gräsklippare och Jarno 45 år, boende på landet kommer inte se läppstift.
Det låter som framtidens shopping?
- En konsument besöker hellre ett ställe som upplevs skräddarsytt och kurrerat för dig och dina intressen snarare än hundratals statiska e-handelssidor. Dessutom förtjänar de stora kedjorna bättre teknik att marknadsföra sitt sortiment med, då det nästan kan anses som total slöseri med resurser att göra som man gjorde förr och tro att det även skall funka nu säger Jimi Tadi.
Hur finansieriar man en sån här stor satsning?
- Det är sedan länge känt att innovation och de bästa läxorna nödvändigtvis inte går hand i hand med tungt finansiellt uppbackade team. Under uppbyggnadsfasen hade det för oss inte spelat någon roll om vi hade 300 miljoner på kontot eller 0, då denna typ av avancerad teknisk utveckling ändå inte gått att köpa sig igenom.
Vi är mestadel självfinansierade, men i kombination av investerare som fått väldigt varma rekommendationer av vår omgivning. I nästa fas är seniora investerare som hjälper grundare att vara modiga, förbli fokuserade på sitt syfte - även när det verkar galet, enormt eller till och med orealistiskt varmt välkomna att höra av sig säger Jimi Tadi.
Hur ser er affärsmodell ut?
- Jiroy.com kan i sin enklaste form beskrivas som ett gigantiskt varuhus, där butikerna får lokalhyran gratis. Där vi istället använder en 100% performance based affärsmodell. Detta kan vi erbjuda för att vi är enormt trygga med vår lösning säger Jimi Tadi.
Är er marknad Sverige?
- Vi har kapacitet att hjälpa anslutna kedjor utanför Sveriges gränser. Så länge som de kan leverera så kan vi skapa kunder från vilket land som helst i världen, detta med hjälp av sofistikerad kombinerad och optimerad sökordsstrategi. År 2023 kommer Jiroy.com även finnas tillgänlig i ytterligare nio europeiska länder och utökas med en rad konsumentdrivna features säger Jimi Tadi, vd för satsningen Jiroy.com
För att se videon från jiroy.ams3.digitaloceanspaces.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Jiroy Gamingboy
Nyckelord
Kontakter
Jimi Tadi, vd, jimi.tadi@jiroy.com
Bilder
Länkar
Om
Welcome to Jiroy.com - Sweden's new shopping site!
We will make industry and social impact big enough to affect billions of people. Join us on our journey to build the best marketplace in the world!
Följ Jiroy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Jiroy
Siktar på 100 Miljoner i Ny Investeringsrunda - Vi är rätt positionerade.31.10.2023 08:59:00 CET | Pressmeddelande
"För att bryta trenden av konkurser inom retail har vi tillsammans med utvalda butikskedjor bildat en digital jätte. Vi är redo att möta de stora internationella lågprisaktörernas dominans," säger Jiroys VD, Jimi Tadi.
Ny marknadsplats utvecklar Svensk handel31.10.2022 07:15:00 CET | Pressmeddelande
Svensk handel utvecklas för långsamt och butikskedjor får svårt att stå emot utländsk konkurrens med ett uppenbart prisfokus. Med stora butikskedjor i ryggen utmanar Jiroy.com de största marknadsplatserna i världen och tar kommandot om begreppet tillsammans är vi starkare.
Jiroy.com stärker kassan med nya ägare27.10.2021 08:27:07 CEST | Pressmeddelande
Jiroy har med affärsänglar genomfört sin första nyemission och bolagets strategiska partner Precis Digital blir även delägare.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum