Padelsatsning hos Ving 2021

Padel är en av världens snabbast växande sporter och bara i Sverige har det registrerats nära en halv miljon (485 000) unika spelare som bokat en padelbana under 2020. För bara tre år sedan var den siffran knappt 34 000, enligt statistik från Svenska Padelförbundet. Och Sverige är inget undantag, intresset i många andra länder är om än större, likaså möjligheterna att utöva sporten. Ving lanserar nu bland annat 8 renodlade padelresor till Mallorca och Kroatien 2021.
-Vi breddar vårt utbud med fler personliga upplevelser, och med det stora intresset för padel som vi ser känns det väldigt roligt att vi nu kan lansera vår satsning på sporten. Från padelresor för både erfarna spelare och nybörjare till ökat fokus på padelbanor på eller i anslutning till våra koncepthotell, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.
Vings satsning innefattar även padel på de egna koncepthotellen, där vuxenhotellet Sunprime Ocean View på Teneriffa är först ut bland hotellen att få en egen padelbana. Framöver kommer fler av Vings egna vuxen- och familjehotell, Sunprime Hotels, Sunwing Family Resorts och OBC by Sunwing, att kunna erbjuda sina gäster möjlighet att spela padel.
Vings 8 padelresor till Mallorca och Kroatien sker i samarbete med välrenommerade arrangörer och instruktörer och resorna passar alla nivåer av spelare. I utbudet finns bla en arrangerad tjejvecka och även specifika nybörjarveckor. På Mallorca bor man på Vings eget vuxenhotell Sunprime Waterfront alternativt ett närliggande hotell och spelar sedan på öns finaste och populäraste padelklubb, Pins Padel Club. Resorna till Kroatien går till ön Brac och hotellet Waterman Supetrus, som är ett av Vings mest populära i Kroatien. Här både bor och spelar man på hotellet. Hälften av Vings padelresor anordnas under våren, under april-maj, och resterande resor till hösten under perioden september-oktober. Resorna varvar teori och spel med tid för avkoppling och upplevelser, bl a vandring.
Flera av Vings mest populära Family Garden-hotell, Waterman Supetrus Resort i Kroatien och Green Garden i Turkiet, har också satsat på padel. Nyrenoverade Green Garden har inte bara byggt en utan två banor för att möta den ökade efterfrågan. Och Waterman Supetrus Resort kan erbjuda hela tre banor. Bland de hotell i Vings program som satsat kan även nämnas familjevänliga Arminda i Hersonissos på Kreta, populära Radisson Blue Resort & Spa i Puerto de Mogán på Gran Canaria samt Jardin Tecina på lugna och natursköna kanarieön La Gomera.
Ving kommer succesivt att uttöka sitt padelerbjudande med hotell som antingen har egen padelbana eller ligger nära ett padelcenter, med 50-100 hotell, både på klassiska sol- och baddestinationer och exotiska resmål. Bor man på ett hotell med egna banor sker bokning på plats och bor man på ett hotell som ligger i närheten av ett padelcenter sker bokning via respektive padelcenters online-bokningssystem.
Nyckelord
Kontakter
Fredrik HenrikssonKommunikations- och hållbarhetschef Vinggruppen i Norden
Tel:08-55513124fredrik.henriksson@ving.seBilder








Om
Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.
Följ Ving AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Ving AB
Ving lanserar ny nordisk reklamkampanj: ”Semester du inte vill hem från”23.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På juldagen går startskottet för Vings nya reklamkoncept som ska framkalla den känsla vi alla känner igen: när man inte vill åka hem från semestern. Med igenkänning och humor, kryddat med semesterscener ska tre nya reklamfilmer – tillsammans med kreativt innehåll i digitala och sociala kanaler – skapa uppmärksamhet och få semestersugna svenskar att boka resor. Bakom det nya kampanjmanéret står svenska Perfect Fools och danska Robert/Boisen & Like-Minded i samarbete med Vings Inhouseavdelning.
Ving först ut att lansera direktcharter till Vlora i Albanien till sommaren18.12.2025 09:26:53 CET | Pressmeddelande
När portarna till en helt ny internationell flygplats i Albanien öppnas i vår, med Vlora Airport, blir Ving blir först ut i Norden att lansera direktcharter till den södra kusten av landet. Senast Ving erbjöd Albanien var till resmålet Saranda, men då med en längre transfer från grekiska Korfu. Nu erbjuds avgångar med det egna flygbolaget Sunclass Airlines direkt till Vlora med start den 3 juni och ett utökat program med fyra olika resmål.
Ving lanserar direktflyg till Krabi från Arlanda nästa vinter12.12.2025 09:35:26 CET | Pressmeddelande
Ving gör det nu enklare för svenska resenärer att uppleva Thailands mest älskade resmål. Inför vintersäsongen 2026/2027 startar Ving direktflyg från Stockholm Arlanda till Krabi med det egna flygbolaget Sunclass Airlines moderna Airbus A330-900neo. Destinationen finns sedan länge i Vings program, men senast direktflyg erbjöds var för närmare 20 år sedan.
Ving utökar chartern från Luleå med attraktiva sommaravgångar till Rhodos9.12.2025 10:07:58 CET | Pressmeddelande
Mitt under högsäsongen kan norrbottningarna glädjas åt ytterligare en charterdestination från Luleå Airport när Ving lanserar Rhodos som en nyhet. Första flyget lyfter den 24 juni och därefter erbjuds avgångar fram till och med den 19 augusti. För resenärer i Norrbotten innebär satsningen smidiga resor till en av Medelhavets mest uppskattade öar – utan mellanlandning. Satsningen kompletterar sommarens övriga destinationer; Mallorca, Cypern och Kreta.
Reseboom under Black Week2.12.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Det är inte bara inredning, kläder och elektronik som skapar köplust bland svenskarna under Black Week. I år passade extra många på att unna sig en resa till varmare breddgrader, där sommarresorna var extra hett villebråd. Under Black Week såg Sveriges största resebolag Ving en ökning med hela 40 procent på sålda sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Black Week följer därmed det starka bokningsmönster som resebolaget sett under hela hösten.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
