Apollos Annica Smith nominerad till Sveriges bästa marknadschef

Året som gått har varit utmanande för hela reseindustrin. Stängda gränser och minskad efterfrågan har ställt nya krav på Apollo i allmänhet och Apollos kommunikation i synnerhet. Krav på att ställa om och anpassa erbjudandet efter marknadens behov och förutsättningar, blev nya, nödvändiga komponenter i arbetet med att stärka Apollos varumärke. Kommunikationsfokuset har därför skiftat dramatiskt under året med alltfrån blixtsnabb kommunikation kring hemtransporter för strandsatta Apollokunder till den strikta kommunikation som krävdes när Apollo på Utrikesdepartementets uppdrag flög hem svenskar som ställts utan flyglösningar ute i världen. Kraven på omställning av verksamheten blev allt mer tydlig och under försommaren blev Apollo den första researrangören i Norden att lansera egna koncepthotell på hemmaplan.
- Vårt kommunikationsfokus har skiftat under året. Under årets första kvartal skulle både egna kunder och andra svenskar ute i världen transporteras hem, informationen som krävdes skulle vara snabb, strikt och korrekt. I nästa skede handlade det om att utveckla vårt erbjudande och lansera koncepthotell och destinationer i en för oss ny del av Europa – Skandinavien. Vår skandinaviska produktlinje blev en stor succé och kommer i framtiden vara ett självklart inslag i vårt erbjudande, säger Annica Smith, Nordisk marknadschef.
I juni månad öppnade världen återigen upp och det blev tillåtet att resa från Norden till flera länder i Europa. Apollo erbjöd under sommaren resor både till Grekland och Kroatien. Verksamheten skedde i nära dialog med destinationsländerna för att säkerställa ett tryggt resande och med stor respekt för lokalbefolkning, partners och kunder.
- När vi kunde börja flyga igen i juli var en av våra viktigaste uppgifter att kommunicera trygghet och de åtgärder som vidtagits av oss som företag och av våra destinationsländer. Vi behövde hjälpa kunder att ställa om till nya rutiner, återge de omfattande nationella hälsoprotokollen och anpassa vårt erbjudande till en ny marknad. Parallellt med detta har arbetet med att inspirera till resande, tillåta längtan, både till de som ville resa ”nu” och de som ville resa senare pågått. Bland annat har vi lanserat ett helt nytt trygghetserbjudande med generösa bokningsvillkor för att göra det enkelt och tryggt både att boka och omboka. Trots ett tufft år har det verkligen varit roligt att arbeta så tight över avdelningarna på Apollo på ett snabbfotat och framåtriktat sätt. Jag är glad och stolt för den här nomineringen och ser fram mot att fortsätta stärka Apollos varumärke och erbjudande framöver, säger Annica Smith.
Nyckelord
Kontakter
Apollos pressjour
För journalister och media.
Erika ButterworthSverigechef
Tel:+46(0)8 673 84 86erika.butterworth@apollo.seBilder
Länkar
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Apollo bildar tillsammans med flygbolaget Novair, specialistarrangörerna Golf Plaisir, Lime Travel och Xtravel samt sportresorten Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbartresande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015. www.apollo.se
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Apollo Sports-hotellet Monte Feliz blir «Powered by Playitas»16.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Gran Canarias första och enda sporthotell blir nu ännu bättre med den välrenommerade kvalitetsstämpeln «Powered by Playitas».
Apollo och Jettime utökar samarbetet15.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Apollo och Jettime har precis ingått ett nytt avtal som gäller i två år, från april 2026 till april 2028. Avtalet omfattar både sommar- och vintertrafik och stärker samarbetet mellan de två företagen, så att ännu fler semesterresenärer kan njuta av direktflyg, skandinavisktalande kabinpersonal och service på deras nivå.
AI ska hjälpa Apollos kunder att snabbare hitta sin nästa drömresa11.12.2025 08:45:00 CET | Pressmeddelande
Inför vintersäsongen lanserar Apollo två AI-drivna bildprojekt som både höjer kvaliteten i de digitala kanalerna och gör webb och app mer tillgängliga för alla. Lösningarna, utvecklade tillsammans med CRMK, ger stora tidsbesparingar och en bättre kundupplevelse.
De 10 största resetrenderna för 20269.12.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
2026 blir året då vi reser mer personligt, mer lekfullt och med lite mer mening. Här är de tio starkaste trenderna som experterna menar kommer att prägla reslusten nästa år.
Storsuccé för ny charterlinje från Växjö!2.12.2025 08:50:00 CET | Pressmeddelande
Apollo kan redan nu meddela att 25 % av resorna från Växjö till nyheten Preveza på det grekiska fastlandet för sommaren 2026 redan är sålda.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

