Schibsted Brand Studio tar storslam i Native Advertising Awards

I kategorin Native Advertising Agency/Studio of the Year hyllas Schibsted Brand Studio för sitt skräddarsydda och insiktsbaserade arbete med följande motivering:
“Schibsted Brand Studio fortsätter att befästa sin position som en av de bästa native studios i branschen. Det är imponerande hur de fortsätter arbetet med att förbättra sina produkter och tjänster, samt hur de implementerar ett mer skräddarsytt arbetssätt där de integrerar digitala insikter och distributionskanaler för att ta fram en 360-lösning för sina klienter.”
I kategorin Best Use of Text tar man även här hem segern för kampanjen “När Staden Tystnar”, som även tidigare belönats som Årets kampanj av TU. Vidare vinner Josefine Kvarnström, Director of Schibsted Brand Studio, silver i kategorin Native Advertising Marketer of the Year. I kategorin Best Design tar Schibsted Brand Studio hem bronset för sin kampanj “A Million More” med Volvo Cars.
Josefine Kvarnström, Director of Schibsted Brand Studio, gläds åt priserna:
– Efter ett speciellt år är jag otroligt stolt över hela teamet som alla varit delaktiga i dessa vinster. Under 2020 har vi jobbat stenhårt med att ta fram insiktsbaserade och skräddarsydda lösningar åt våra kunder, och gårdagens priser motiverar oss att fortsätta utvecklas under 2021, säger Josefine Kvarnström.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solution & Director of Schibsted Brand Studio. Tel: 073-999 78 56. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
