Tv.nu lanserar performanceprodukt för streamingaktörer

Med två miljoner unika besökare i veckan är Schibstedbolaget tv.nu Sveriges största tv- och streamingguide. Med sin höga trafik och unika kontext har man blivit en viktig partner till streamingtjänsterna på den svenska marknaden. Varje år driver tv.nu miljontals besök till integrerade streamingtjänster, där användarna är redo att antingen starta en ström eller köpa ett abonnemang. Dessa klick kan nu köpas av annonsörer genom den nya performanceprodukten tv.nu Streaming CPC.
Performanceprodukten blir ett starkt tillskott till Schibsteds existerande premiumportfölj. I och med lanseringen blir tv.nu även en fullskalig annonspartner till de svenska streamingaktörerna, där man kan erbjuda både varumäkesbyggande produkter och produkter för att driva kvalitativ trafik.
– Efterfrågan på performanceprodukter är otroligt stark just nu. För att möta marknadens behov känns det extra roligt att lansera tv.nu Streaming CPC, där ambitionen även är att konkurrera om performancebudgetar från Google och Facebook, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.
Tv.nu Streaming CPC går live den första mars men kan köpas redan idag. Just nu pågår dialog med de flesta aktörer på den svenska streamingmarknaden, och den initiala responsen har varit över förväntan.
– Vi har sett en otroligt stark tillväxt de senaste åren och är stolta över att vara en av våra partners största och viktigaste trafikkällor. Det är helt rätt i tiden att erbjuda denna unika lösning till streamingaktörerna och ge dem ytterligare ett verktyg i marknadslådan för att stärka sin position, säger Helena Folcker, vd på tv.nu.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Markus Lindell, Head of Digital Business Development på tv.nu. Tel: 0735-35 51 73. E-post: markus.lindell@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum