Schibsted

Tv.nu lanserar performanceprodukt för streamingaktörer

Dela
Tv.nu tar ett viktigt steg i sitt partnerskap med streamingaktörer genom att erbjuda den renodlade performanceprodukten "tv.nu Streaming CPC". "På streamingmarknaden är det idag hög konkurrens om både tillväxt och tittartid. Med tv.nu Streaming CPC kan vi hjälpa aktörerna att driva kvalitativ trafik till sina plattformar", säger Markus Lindell, Head of Digital Business Development på tv.nu.
Tv.nu möter marknadens behov och erbjuder nu streamingaktörer en performanceprodukt. På bilden ser vi Joakim Flodin på Schibsted Marketing Services samt Helena Folcker och Markus Lindell från tv.nu.
Tv.nu möter marknadens behov och erbjuder nu streamingaktörer en performanceprodukt. På bilden ser vi Joakim Flodin på Schibsted Marketing Services samt Helena Folcker och Markus Lindell från tv.nu.

Med två miljoner unika besökare i veckan är Schibstedbolaget tv.nu Sveriges största tv- och streamingguide. Med sin höga trafik och unika kontext har man blivit en viktig partner till streamingtjänsterna på den svenska marknaden. Varje år driver tv.nu miljontals besök till integrerade streamingtjänster, där användarna är redo att antingen starta en ström eller köpa ett abonnemang. Dessa klick kan nu köpas av annonsörer genom den nya performanceprodukten tv.nu Streaming CPC.

Performanceprodukten blir ett starkt tillskott till Schibsteds existerande premiumportfölj. I och med lanseringen blir tv.nu även en fullskalig annonspartner till de svenska streamingaktörerna, där man kan erbjuda både varumäkesbyggande produkter och produkter för att driva kvalitativ trafik.

– Efterfrågan på performanceprodukter är otroligt stark just nu. För att möta marknadens behov känns det extra roligt att lansera tv.nu Streaming CPC, där ambitionen även är att konkurrera om performancebudgetar från Google och Facebook, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services. 

Tv.nu Streaming CPC går live den första mars men kan köpas redan idag. Just nu pågår dialog med de flesta aktörer på den svenska streamingmarknaden, och den initiala responsen har varit över förväntan.

– Vi har sett en otroligt stark tillväxt de senaste åren och är stolta över att vara en av våra partners största och viktigaste trafikkällor. Det är helt rätt i tiden att erbjuda denna unika lösning till streamingaktörerna och ge dem ytterligare ett verktyg i marknadslådan för att stärka sin position, säger Helena Folcker, vd på tv.nu. 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Markus Lindell, Head of Digital Business Development på tv.nu. Tel: 0735-35 51 73. E-post: markus.lindell@schibsted.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Tv.nu möter marknadens behov och erbjuder nu streamingaktörer en performanceprodukt. På bilden ser vi Joakim Flodin på Schibsted Marketing Services samt Helena Folcker och Markus Lindell från tv.nu.
Tv.nu möter marknadens behov och erbjuder nu streamingaktörer en performanceprodukt. På bilden ser vi Joakim Flodin på Schibsted Marketing Services samt Helena Folcker och Markus Lindell från tv.nu.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye