Schibsted lanserar ny annonslösning – matchar kunder med 1,4 miljoner svenskar varje dag

– Jag är otroligt glad att vi har tagit fram den här unika lösningen för våra annonsörer. Schibsted har arbetat aktivt med sin datastrategi sedan 2015 då vi lanserade vår egen Data Management Platform. Att vi kan erbjuda Schibsted Match är tack vare Schibsteds unika ekosystem av starka varumärken och enorma digitala räckvidd, säger Joakim Flodin, chef för Schibsted Marketing Services.
Schibsted Match går ut på att annonsörer kan matcha sin egen CRM-data med Schibsteds inloggade användare. Schibsted har 1,4 miljoner inloggade användare varje dag, och omkring 2,2 miljoner varje vecka. I takt med att fler användare loggar in kommer också räckvidden att öka.
– Att Schibsted har så många engagerade och inloggade användare är redan i dag en konkurrensfördel för oss, men vi ser också en stor potential i att vi kan bygga den här kundbasen än större, säger Pontus Larsson, Product Data Specialist på Schibsted Marketing Services.
En viktig del i arbetet med att ta fram Schibsted Match har varit att hjälpa annonsörer att nå ut till sina kunder även efter att tredje parts cookies försvinner, den så kallade cookie-döden – men utan att kompromissa med användarnas personliga integritet på internet. När CRM-matchning används mot annörernas kundlistor gäller därför Schibsteds etiska riktlinjer för styrning av annonser via Schibsted Match på samma sätt som i övrig styrning inom Schibsted.
Möjligheterna som nu öppnas för annonsörerna är flera. De får en enkel väg att stärka kundlojalitet och undvika kundflykt, men kan också anpassa och skräddarsy budskap direkt till sina kunder på Schibsteds plattformar – och allt sker i en trygg kontext. Dessutom kan allt göras enkelt direkt via Schibsteds self serve platform, Admarket.
– Annonsörer kan tryggt och enkelt kommunicera med sina befintliga kunder som besöker våra sajter. Vi ser att det här är en lösning som blir allt viktigare under 2022, säger Pontus Larsson, Product Data Specialist på Schibsted Marketing Services.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pontus Larsson, Data Specialist, Schibsted Marketing Services. Tel: 0739-905913. E-post: pontus.larsson@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
