Interflora lanserar exklusivt sortiment

För interflora innebär lanseringen en breddning av sortiment online och ett erbjudande som ska möta den kund som söker det exklusiva, det utvalda och det unika. Med den nya lyxkategorin vill Interflora rikta ännu mer ljus mot det floristiska hantverket och kreativiteten som finns i nätverket av anslutna butiker.
– Med denna kategori vill vi visa på det mästerliga hantverkets skapande, ge våra mästerflorister samma status som konstnärer och kockar och kunna erbjuda våra kunder ett lyxigare alternativ. Det finns så oändligt mycket talang inom vår bransch och det känns så roligt att äntligen få visa och lyfta fram det även i vår onlinebutik. Vi ser också en stor efterfrågan på mer unika och exklusiva produkter, säger Nina Lindvall, vd på Interflora.
Det nya sortimentet av buketter och dekorationer skapas av sex mästerflorister som handplockats av Interflora. Gemensamt för dem är att de vunnit tävlingstitlar och utmärkelser eller gjort avtryck i blomstervärlden med sin kreativitet och skicklighet. Alla utvalda mästerflorister innehar titeln under ett helt år, men var och en kommer att ha en specifik period på interflora.se då just deras produkter är aktuella.
– Jag är så glad och stolt att jag fått förtroendet att ta fram det första, mer exklusiva sortimentet för Interflora. En kategori där blomsterdesign och hantverk verkligen får stå i fokus, säger Johan Munter som är först ut som mästerflorist för Interflora.
Buketter och dekorationer kommer att säljas online och produceras och levereras av mästerflorister på utvalda orter i landet.
Nyckelord
Kontakter
Paulina ForsbergPR & Social Media ManagerMarknad
Tel:0735136827paulina.forsberg@interflora.seBilder







Länkar
Om
Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.
Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljs Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker
Följ Interflora
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Interflora
Interfloras vd Nina Lindvall lämnar efter åtta år av tillväxt och utveckling6.3.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter åtta framgångsrika och händelserika år lämnar Nina Lindvall sin roll som vd för Interflora. Under hennes ledarskap har bolaget mer än fördubblat sin omsättning med förbättrad lönsamhet, genomgått en omfattande digital utveckling och blivit en del av MyFlower Group genom en försäljning i maj 2023. Hennes sista dag är den 31 mars 2025.
Mattias Haraldsson ny CFO för Interflora6.10.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Interflora har rekryterat Mattias Haraldsson som ny CFO för Interflora Sverige. Mattias har en lång och gedigen e-handels- och kommersiell kompetens på ledningsnivå från en rad olika branscher, senast som CFO på Fyndiq.
Ann Wåhlström designar Interfloras jubileumsvas27.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inför Interfloras 100-årsfirande har glaskonstnären Ann Wåhlström fått i uppdrag att ta fram en jubileumsvas i två storlekar. Vasen, som fått namnet Tidevarv, släpps i begränsad upplaga och är tillverkad på Reijmyre glasbruk.
Sveriges största blomsterförmedlare Interflora fyller 100 år20.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I år fyller Interflora, ett av Sverige mest välkända varumärken, 100 år. I dag är det ett framgångsrikt och växande företag som siktar framåt med en tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och en stark kedjeverksamhet.
Interflora donerar skulpturgrupp till Stockholm stad8.3.2023 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På internationella kvinnodagen invigs ett nytt offentligt verk intill Observatorielunden i Stockholm. Skulpturgruppen Venus och Flora, som tillsammans bildar Venuspassagen, är skapad av konstnären Åsa Jungnelius och är en gåva från Interflora AB till Stockholms stad.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum