Nyfiken målgrupp i ny kontext – Schibsted öppnar för native på Blocket

– Vi är mycket glada att vi nu kan erbjuda detta efterlängtade format till våra kunder. Blocket har en populär kontext och hängivna användare. Vår ambition är att göra Blocket än mer inspirerande för våra användare och det är roligt att se de fina resultat med långa lästider som våra test-kunder har upplevt, säger Ingrid Salomonsson, säljchef Display & Integrationer på Blocket.
Just nu syns vitvarukedjan Elon med en större native-kampanj på Blocket – en kampanj där Blocket, Schibsted Marketing Services, Elon och deras mediebyrå Mindshare tillsammans optimerar, utvärderar och skapar värdefulla insikter kring content på plattformen. Och trots att kampanjen i skrivande stund fortfarande pågår är Elon mycket nöjda med resultatet och effekten.
– Elon är ett varumärke som ständigt vill ligga i framkant kring relevant kommunikation mot både befintliga och presumtiva kunder. Här erbjuder Blocket en unik kontext, med användare i rätt modus för att mötas av inspirerande och produktnära tips och guidning från Elon. Vår första native-kampanj på Blocket har definitivt gett mersmak, säger Christian Dahlborg, Marknadschef på Elon.
Josefine Vännman, Director Tailor Made Solutions, har i många år arbetat med skräddarsydda annonslösningar för Schibsteds annonsörer är glad att kunna addera Blocket till en redan stark portfölj av native produkter.
– Med Blockets unika kontext och framåtlutande målgrupp kommer vi att kunna nå våra annonsörers potentiella kunder på nya engagerande sätt, säger Josefine Vännman.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ingrid Salomonsson, Sales Manager Display & Integrations, Blocket. Telefon: 070-872 99 24 E-post: ingrid.salomonsson@schibsted.com.
Josefine Vännman, Director of Tailor Made Solutions, Schibsted. Telefon: 073-999 78 56. E-post: josefine.vannman@schibsted.com.
Om Blocket
Från lokal prylmarknad i Skåne 1996 har Blocket-konceptet exporterats till mer än 40 länder. I dag är Blocket, som ägs av mediekoncernen Schibsted, Sveriges största marknadsplats. Här finns dagligen omkring 600 000 prylar, fordon, jobb, utbildningar och bostäder som annonseras ut och upptäcks av fem miljoner besökare varje vecka. Värdet av alla annonser 2019 var 690 miljarder kronor vilket motsvarar cirka 15 procent av Sveriges BNP. Tack vare begagnathandeln på Blocket kan 0,8 miljoner ton växthusgaser undvikas varje år. Det motsvarar som om Stockholm stads vägar stod tomma i cirka ett år.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
