Läkerol Red Orange Licorice – med smak av solsken och lakrits

I nya Läkerol Red Orange Licorice för smaken av syrlig blodapelsin oss till sydligare breddgrader, och blandat med toner av lakrits uppnås en perfekt balans i smaken.
– Den fräscha kombinationen av blodapelsin och lakrits är en riktig fullträff, och vi hoppas att nyheten ska kunna sätta lite guldkant på vardagen i dessa tider, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta. Läkerol Red Orange Licorice är också en värdig uppföljare till Läkerol Raspberry Licorice, succén från ifjol som blev utnämnd till Årets Bästa Produkt 2020*, fortsätter Fia.
Läkerol Red Orange Licorice kommer att få extra synlighet i butik under våren, och även dyka upp i Läkerols reklamfilm ”On Mute”. Reklamfilmen visades första gången under hösten 2020 och konsumenterna uttryckte sin uppskattning för humorn och nutidsrelevansen i storyn. Läkerol strävar efter att göra varje stund lite bättre och den lilla asken passar lika bra i handväskan som på skrivbordet under ett digitalt affärsmöte – liten och diskret.
Nya Läkerol Red Orange Licorice hittar du i butik från vecka 7, både i dagligvaru- och servicehandeln. Asken väger 25 gram och lanseras i både 1-pack och 2-pack. Det rekommenderade konsumentpriset är 10,90 kr.
Mer information
Vill du veta mer om Läkerols nyhet är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta, via e-mail fia.rasmusson@cloetta.se
*) Läkerol Raspberry Licorice utsågs till ”Årets Bästa Produkt 2020-2021” i kategorin godis. ”Årets Bästa Produkt” är det största konsumentvalet för produkter i Europa, ett koncept som ursprungligen är baserat på konsumenternas önskan att dela sin åsikt om sina favoritprodukter.
Nyckelord
Kontakter
Helena AntonCommunication Project ManagerCloetta Sverige AB
Tel:040-32 42 18helena.anton@cloetta.seBilder
Länkar
Om
Cloetta Sverige ABBesöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing16.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

