Cloetta Juleskum får en officiell fan club!

Cloetta Juleskum har varit originalet bland skumtomtar i över 40 år och är i dag ett självklart inslag i våra jultraditioner. Cloetta började tillverka skumgodis till jul redan 1934. De klassiska skumtomtarna har funnits på de svenska julborden i sin nuvarande form sedan 1960-talet och bara fortsätter att öka i popularitet. Vi äter mer än 29 skumtomtar per svensk varje jul!
– Vi har fått möjlighet att ta över den populära inofficiella fan pagen för Cloetta Juleskum som fram tills nu har drivits av en privatperson. Det är fantastiskt att se hur många människor det är som älskar skumtomtarna och som pratar om produkten året runt. För oss är det självklart att det här ska vara den officiella fan cluben för varumärket, säger Mikael Blomqwist, Activation Manager på Cloetta.
Cloetta tar på olika sätt tillvara på det stora engagemanget bland konsumenterna som finns för Cloetta Juleskum. Ett exempel är lanseringen av årets årgångsskum Cloetta Juleskum Polka. Lanseringen är resultatet av en öppen omröstning som hölls förra året där konsumenterna fick rösta på vilken tidigare smak som skulle komma tillbaka 2019. Sedan 2011 har det nämligen lanserats ett nytt årgångsskum varje år parallellt med originalet.
– Vår ambition är att fortsätta involvera fan cluben i produkten och varumärket. Det är en oerhörd tillgång för oss att kunna få inspel av de som älskar Cloetta Juleskum mest, säger Mikael Blomqwist, Activation Manager på Cloetta.
Mer information
För mer information, kontakta gärna Mikael Blomqwist, Activation Manager på Cloetta, via e-mail mikael.blomqwist@cloetta.se.
Länk till Cloetta Juleskum fan club är: http://facebook.com/juleskum
Nyckelord
Kontakter
Helena AntonCommunication Project ManagerCloetta Sverige AB
Tel:040-32 42 18helena.anton@cloetta.seBilder
Länkar
Om
Cloetta Sverige ABBesöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing16.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
