Fruktigt och fräscht i nyheten från Läkerol Dents

År 2019 har varit ett händelserikt år för Läkerol, och inte minst för Läkerol Dents som bytt namn från DentaFresh till Dents, uppdaterat designen på förpackningen och nu lanserar en ny fruktig smak. Även pastillerna får sig ett litet lyft och nytt för Dents är att färgen på pastillen följer smaken. Färgen är helt naturlig, och den mjuka tuggpastillen har denna gång en ljust rosa färg för att ytterligare förmedla smaken av frisk grapefrukt.
– Vi ser att syrligare smaker är en tydlig trend, och det känns därför väldigt roligt att nu komma med denna fräscha smak. Läkerol Dents är en unik produkt som har både texturen, smaken och funktionaliteten i en och samma diskreta pastill, säger Fia Rasmusson, Product Manager på Cloetta.
Ny design och nytt namn till trots så är konceptet oförändrat. Läkerol Dents är funktionella, uppfräschande pastiller som hjälper till att hålla tänderna starka. Liksom föregående lanseringar innehåller Läkerol Dents Pink Grapefruit en hög halt xylitol, vilket bidrar till att stärka tändernas emalj och neutralisera den syraattack som startar på tänderna varje gång du äter eller dricker.
De goda egenskaperna hos xylitol gör att Svenska Tandläkarförbundet stöder användningen av xylitol som huvudsakligt sötningsmedel i pastiller och Läkerol är stolta över att ha Svenska Tandläkarförbundets logotyp på askarna.
Ta två pastiller efter varje måltid för en god munhälsa och starkare tänder. Pastillerna är dessutom sockerfria, så klart!
En ask innehåller 36 gram och från vecka 38 kan du hitta Läkerol Dents Pink Grapefruit i dagligvaruhandeln.
Mer information
Vill du veta mer om Dents Pink Grapefruit är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Product Manager på Cloetta, via e-mail fia.rasmusson@cloetta.se
Nyckelord
Kontakter
Helena AntonCommunication Project ManagerCloetta Sverige AB
Tel:040-32 42 18helena.anton@cloetta.seBilder




Om
Cloetta Sverige ABBesöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing16.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum