Vend

Nypremiär för SvD:s glossy helgmagasin – SvD Perfect Guide utökas med Hem & Design

Dela
SvD Perfect Guide – ett av Sveriges största livsstilsmagasin – får i höst extra sidor om hem, design och bostäder. Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i det glossy magasinet som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext. Satsningen syftar till att ytterligare lyfta Svenska Dagbladets helgerbjudande till prenumeranter.
Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.
Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.

Intresset för bostaden, hem och design har ökat stadigt de senaste åren, inte minst under pandemin. Nu passar Svenska Dagbladet på att stärka och utveckla både journalistiken i ämnet och kontexten för bostadsannonser genom att flytta in den tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet i den mer glossy printprodukten SvD Perfect Guide. Den nya delen i magasinet vinjetteras Hem & Design och har premiär på lördagen den 21 augusti.

– Det här materialet uppskattas av våra läsare. Många har ett stort intresse för sitt hem. De vill bli inspirerade och hålla sig uppdaterade om nya trender och vi tror att det här materialet kommer mer till sin rätt i magasinet SvD Perfect Guide än som en extra rygg i den vanliga papperstidningen, säger SvD:s chefredaktör och vd Anna Careborg.

Hugo Rehnberg är redaktör för SvD Perfect Guide:

– För mig är förändringen extra rolig, eftersom Hem & Design-innehållet stärker SvD Perfect Guide ytterligare. Det blir runt 80 sidors guldkant som landar på hallmattan hos våra läsare på lördagsmorgonen. 

Ett återkommande inslag i SvD Magasinet har varit ”Hemma hos”-reportage med kända och mindre kända ansikten. Det formatet kommer att vara en given del i nya SvD Perfect Guide.

– SvD Magasinet har under många år varit en uppskattad produkt av såväl läsare som annonsörer och har skapat många möjligheter att hitta nya köpare och säljare till bostadsobjekt utöver det vanliga. Detta ser vi fram emot att fortsätta med i en ännu starkare premiumkontext, säger Emelie Storsten Filling, Head of Sales på Schibsted Marketing Services.
SvD Perfect Guide erbjuder redan idag läsare och annonsörer en stark mediekanal inom bostad och inredning, men också mode och skönhet, resor, mat och dryck, design och finans. Det genomarbetade magasinet ger också möjlighet till kreativa annonslösningar.

– Ända sedan starten under tidigt 1990-tal har vi satsat mycket på marknadsföring och vi förstod från början att Svenska Dagbladets målgrupp bäst matchade vår affärsidé, säger Lars Andersson, vd på Skeppsholmen Sothebys International Realty.

– Nu tackar vi för åren med SvD Magasinet och ser fram emot att fortsatt kunna erbjuda våra uppdragsgivare marknadens starkaste marknadsföring, där printannonsering i SvD är en viktig pusselbit, nu i det spännande nya formatet Hem & Design i SvD Perfect Guide.

 
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hugo Rehnberg, redaktör, SvD Perfect Guide. E-post:hugo.rehnberg@svd.se
Emelie Storsten Filling, Head of Sales Real Estate & Interior, Schibsted. E-post: emelie.storsten@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.
Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.
Ladda ned bild
SvD Perfect Guide erbjuder redan idag läsare och annonsörer en stark mediekanal inom bostad och inredning, men också mode och skönhet, resor, mat och dryck, design och finans.
SvD Perfect Guide erbjuder redan idag läsare och annonsörer en stark mediekanal inom bostad och inredning, men också mode och skönhet, resor, mat och dryck, design och finans.
Ladda ned bild

Om

Vend
Vend
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Vend

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Vend

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye