Nypremiär för SvD:s glossy helgmagasin – SvD Perfect Guide utökas med Hem & Design

Intresset för bostaden, hem och design har ökat stadigt de senaste åren, inte minst under pandemin. Nu passar Svenska Dagbladet på att stärka och utveckla både journalistiken i ämnet och kontexten för bostadsannonser genom att flytta in den tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet i den mer glossy printprodukten SvD Perfect Guide. Den nya delen i magasinet vinjetteras Hem & Design och har premiär på lördagen den 21 augusti.
– Det här materialet uppskattas av våra läsare. Många har ett stort intresse för sitt hem. De vill bli inspirerade och hålla sig uppdaterade om nya trender och vi tror att det här materialet kommer mer till sin rätt i magasinet SvD Perfect Guide än som en extra rygg i den vanliga papperstidningen, säger SvD:s chefredaktör och vd Anna Careborg.
Hugo Rehnberg är redaktör för SvD Perfect Guide:
– För mig är förändringen extra rolig, eftersom Hem & Design-innehållet stärker SvD Perfect Guide ytterligare. Det blir runt 80 sidors guldkant som landar på hallmattan hos våra läsare på lördagsmorgonen.
Ett återkommande inslag i SvD Magasinet har varit ”Hemma hos”-reportage med kända och mindre kända ansikten. Det formatet kommer att vara en given del i nya SvD Perfect Guide.
– SvD Magasinet har under många år varit en uppskattad produkt av såväl läsare som annonsörer och har skapat många möjligheter att hitta nya köpare och säljare till bostadsobjekt utöver det vanliga. Detta ser vi fram emot att fortsätta med i en ännu starkare premiumkontext, säger Emelie Storsten Filling, Head of Sales på Schibsted Marketing Services.
SvD Perfect Guide erbjuder redan idag läsare och annonsörer en stark mediekanal inom bostad och inredning, men också mode och skönhet, resor, mat och dryck, design och finans. Det genomarbetade magasinet ger också möjlighet till kreativa annonslösningar.
– Ända sedan starten under tidigt 1990-tal har vi satsat mycket på marknadsföring och vi förstod från början att Svenska Dagbladets målgrupp bäst matchade vår affärsidé, säger Lars Andersson, vd på Skeppsholmen Sothebys International Realty.
– Nu tackar vi för åren med SvD Magasinet och ser fram emot att fortsatt kunna erbjuda våra uppdragsgivare marknadens starkaste marknadsföring, där printannonsering i SvD är en viktig pusselbit, nu i det spännande nya formatet Hem & Design i SvD Perfect Guide.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hugo Rehnberg, redaktör, SvD Perfect Guide. E-post:hugo.rehnberg@svd.se
Emelie Storsten Filling, Head of Sales Real Estate & Interior, Schibsted. E-post: emelie.storsten@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
