Den svenska streamingpanelen förutspår: Bäst i Test blir svenskarnas favoritprogram 2021

Under den direktsända galan på fredag meddelas vilka vinnarjuryn utsett som vinnare i en mängd kategorier men det återstår för publiken att under galan rösta i fyra kategorier. Redan nu kan tv.nu sia om att det blir Bäst i Test som kommer knipa den prestigefyllda titeln som Tittarnas favoritprogram. Det populära SVT-underhållningsprogrammet har i fem säsonger roat Sverige med knasiga tävlingsmoment där kända personer testat sin kreativa lösningsförmåga.
- Användarna av tv.nu är en stor, engagerad och nöjeslysten skara så vi kan verkligen få värdefull information om vad de tycker är bra och underhållande tv. Svenska streamingpanelen utsåg SVT play till den bästa streamingtjänsten tidigare i år i vår Streamingbarometer så det blir spännande om de får rätt om SVT:s Bäst i Test på Kristallengalen, säger Helena Folcker, VD tv.nu.
Förra året kammade Bäst i Test hem priset som Årets Underhållningsprogram. Nu tycker hela 46,9% av tv.nus streamingpanel att Bäst i Test är den mest värdiga vinnaren som Tittarnas favoritprogram. På andra plats bland de nominerade kommer TV4:s Masked Singer med 27,3%. Älska mig tyckte 20,1% av de tillfrågade var det bästa programmet. Fjolårets vinnare Spökjakt som publiken då utsåg till Årets Program tyckte enbart 5,7% av panelen skulle vinna pris som Tittarnas favoritprogram i år. På fredag kväll vet vi om Den svenska stremingpanelen tyckt som resten av de röstande.
Utöver Tittarnas favoritprogram kommer tittarna också få rösta fram vinnarna i ytterligare tre kategorier: Bästa kvinnliga programledare, Bästa manliga programledare och Årets tv-personlighet.
För ytterligare information, kontakta:
Johanna Cervin Marknadschef, tv.nu johanna.cervin@schibsted.com
Om tv.nu
tv.nu är Sveriges största tv-guide med över 2,3 miljoner unika besökare varje vecka. Bolaget startades 1999 och blev 2007 en del av Schibsted Media Group med systerbolag som Aftonbladet, SvD, klart.se, Yepstr.com, hygglo.se, Blocket, Lendo m.fl. Bolaget har ca 25 anställda och sitter i centrala lokaler i Stockholm, som delas med systerbolagen.
* Den svenska streamingpanelen är en återkommande undersökning som görs av tv.nu och besvaras av tv.nus användare. Panelen är en av Sveriges största som svarar på frågor om tv och streaming. Totalt har över 6 200 tv-tittare svarat i denna undersökning.
Nyckelord
Bilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum