Efter rekordåret - nu lanseras Interflora Home
I september förra året lanserade Interflora sitt koncept Gröna Flora. Ökad efterfrågan på att handla krukväxter och stora gröna växter online gjorde att Interflora valde att lansera konceptet under sin egen e-handel. Nu tas satsningen vidare och blomsterkedjan fortsätter fokusera på egenkonsumtion genom Interflora Home.
– Interflora Home är nästa steg för att fortsätta bygga ett livsstilsvarumärke och är ett naturligt komplement till vår gåvoaffär. Intresset för gröna växter och blommor fortsätter öka och vi ser stor potential i att handla växter online. Vårt mål är att vara Sveriges mest inspirerande onlinebutik för de blomstrande och gröna inredningsdetaljerna, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.
För Interflora kom 2020 att försäljningsmässigt bli det bästa året i företagets historia. Bolaget landade på en ökning på 100 %.
Interflora Home är ett utökat sortiment av snittblommor, buketter och kvalitetsväxter till hemmet, men även krukor, vaser och tillbehör från välkända varumärken. Interflora Home finns online och i alla Interflorabutiker runt om i Sverige.
Nyckelord
Kontakter
Paulina ForsbergPR & Social Media ManagerMarknad
Tel:0735136827paulina.forsberg@interflora.seBilder
Dokument
Länkar
Om
Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.
Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljs Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker
Följ Interflora
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Interflora
Mattias Haraldsson ny CFO för Interflora6.10.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Interflora har rekryterat Mattias Haraldsson som ny CFO för Interflora Sverige. Mattias har en lång och gedigen e-handels- och kommersiell kompetens på ledningsnivå från en rad olika branscher, senast som CFO på Fyndiq.
Ann Wåhlström designar Interfloras jubileumsvas27.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inför Interfloras 100-årsfirande har glaskonstnären Ann Wåhlström fått i uppdrag att ta fram en jubileumsvas i två storlekar. Vasen, som fått namnet Tidevarv, släpps i begränsad upplaga och är tillverkad på Reijmyre glasbruk.
Sveriges största blomsterförmedlare Interflora fyller 100 år20.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I år fyller Interflora, ett av Sverige mest välkända varumärken, 100 år. I dag är det ett framgångsrikt och växande företag som siktar framåt med en tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och en stark kedjeverksamhet.
Interflora donerar skulpturgrupp till Stockholm stad8.3.2023 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På internationella kvinnodagen invigs ett nytt offentligt verk intill Observatorielunden i Stockholm. Skulpturgruppen Venus och Flora, som tillsammans bildar Venuspassagen, är skapad av konstnären Åsa Jungnelius och är en gåva från Interflora AB till Stockholms stad.
Konstverket Den knutna revolvern blomsterdekoreras inför fars dag10.11.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Inför fars dag vill Interflora uppmärksamma de pappor som inte har möjlighet att vara just pappor – på grund av krig och väpnade konflikter. Detta görs genom att blomstersmycka en av de starkaste symbolerna för ickevåld, skulpturen Den knutna revolvern av konstnären Carl Fredrik Reuterswärd.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum