Lidl Sverige

Lidl Sverige fördjupar sponsorskapet med Svenska Handbollförbundet

Dela
Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige varit stolta sponsorer till det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs samarbetet ytterligare tre år, vilket innebär att Lidl Sverige fortsatt sponsrar de svenska herr- och damlandslagen samt ungdoms-SM. Förlängningen möjliggör att dagligvarukedjan tar ytterligare steg i sitt arbete och sin vision att främja hållbar utveckling och hälsa, på både senior- och juniornivå.
Foto: Svenska Handbollförbundet
Foto: Svenska Handbollförbundet

Den 28 augusti 2019 tecknade Lidl Sverige sitt ditintills största sponsorskap då man tecknade ett avtal för att stötta det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs avtalet ytterligare tre år. Samarbetet innebär att Lidl fortsätter aktivera sig vid hemmalandskamper för både herrar och damer. Man kommer även sponsra ungdoms-SM med syftet är att stötta lovande ny talang och stärka upp framtiden för handboll i Sverige.

- Vi är otroligt stolta och glada över att fördjupa samarbetet med Svenska Handbollförbundet. På seniorsidan har både herr- och damlandslaget stått för fantastiskt stora framgångar det senaste året, de är en blågul stolthet. I vår vision att att främja hållbar utveckling och hälsa är det en otroligt viktigt del att stötta både senior- och juniorlandslagen. Vi ser fram emot fler blågula bragder, att tillsammans med det Svenska Handbollslandslaget få forsätta bygga och stärka svensk handboll, och samtidigt få bidra till ungdomsidrotten, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.

Lidl Sverige är fortsatt branschexklusiv sponsor och Fresh Food Partner
Det nya avtalet innebär att Lidl Sverige fortsätter vara branschexklusiv sponsor och därmed exponeras på såväl matcher som på matchkläderna för det svenska herr- och damlandslaget. Man är även fortsatt ”Fresh Food Partner” till de Svenska Handbollslandslagen, vilket innebär att livsmedelskedjan bland annat bidrar med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen under matcherna för att ge lagen bästa möjliga förutsättningar till nya blågula stordåd.

- När vi tecknade avtalet med Lidl Sverige för två år sedan kändes Lidl som en naturlig partner med tanke på att god och näringsrik mat av hög kvalitet är en självklarhet för alla idrottsutövare på både senior- och juniornivå. Att Lidl Sverige nu väljer att forsätta partnerskapet med oss visar att de menar allvar. Deras seriösa och ambitiösa arbete samt värdegrund i kombination med deras satsning på hälsa och idrott går väl ihop med vår verksamhet. Därför var det självklart att fortsätta samarbetet, säger Stefan Lövgren, Vd för Svenska Handbollslandslaget AB. 

Kontakter

Bilder

Foto: Svenska Handbollförbundet
Foto: Svenska Handbollförbundet
Ladda ned bild

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!6.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye