Schibsted Marketing Services: “Vi ska bli bäst på B2B-kommunikation”
Den nya marknadsavdelningen består av fem personer som i Sverige kommer jobba nära Schibsteds olika produktavdelningar och bolag.
– Vi gör den här satsningen för att befästa vår premiumposition. Det nya marknadsteamet är en del av en större och långsiktig satsning som vi gör för att nå ut snabbare och bredare med vår kommunikation, säger Estelle Douglas, Director of Marketing & Insight, Schibsted Marketing Services.
Teamet ska ledas av Ricki Rebecka Petrini som senast kommer från Mediekompaniet. Med lång erfarenhet av B2B-kommunikation har hon rekryterats att leda denna satsning. Avdelningen kommer även jobba nära den norska delen av bolaget.
– Jag är sedan länge välbekant med Schibsteds fina produktportfölj, så det känns spännande att nu få jobba tätt ihop med våra marknadsledande varumärken. Många av dessa är bäst i klassen, så vår B2B-kommunikation måste helt enkelt likaså vara bäst, säger Ricki Rebecka Petrini, Head of Marketing & Communications, Schibsted Marketing Services.
Ny i teamet är också Nora Berglund, B2B Marketing Manager, som rekryterats från Tele2. Sedan tidigare jobbar redan Nina Dizdarevic, Event and Communications Manager, samt två grafiska designers, Johan Umenius och Victoria Runevall i teamet.
Under året har Schibsted bland annat lanserat den nya annonsprodukten “Schibsted Match” som varit ett välkommet tillskott för företag som vill nyttja sin egen CRM-data och matcha den med Schibsteds användare.
Nyligen lanserades också en helt ny annonswebb “Schibsted for Business”. Self service-verktyget “Admarket” har också funnit en allt större publik av köpande kunder som nu på egen hand kommer åt Schibsteds annonslager.
– Inte helt oväntat satsar vi stort framöver på sofistikerade annonsprodukter med hjälp av datadrivna lösningar. Annonsmarknaden har blivit alltmer komplex och det ser jag som en välkommen utmaning att kommunicera på ett tillgängligt sätt. Tillsammans med våra norska kollegor har vi stort utbyte av att dela insikter, se hur vi bäst kan ha en dialog med våra nordiska kunder, säger Ricki Rebecka Petrini.
I takt med att samhället öppnar upp under hösten kommer även Schibsteds kommunikationsarbete att breddas. Redan i oktober anordnas det digitala eventet Schibsted Live: First Party Data och inför det nya året planeras större fysiska event.
– Vi har en spännande tid framför oss och ett starkt år bakom oss. Det här gänget har alla förutsättningarna i världen att göra ett kanonjobb för bolaget. Jag ser med spänning fram emot att se deras arbete ta form på marknaden, säger Joakim Flodin.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ricki Rebecka Petrini, Head of Marketing & Communications på Schibsted Marketing Services. Tel: 079-098 63 86. E-post: ricki.rebecka.petrini@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
