Cloetta Sverige AB

Äntligen Halloween - skrämmande goda nyheter från CandyKing

Dela
Inför årets Halloween lanserar CandyKing flera skrämmande goda nyheter och en stor höstkampanj tillsammans med SF Anytime. Vampyrtänder, Blood Balls tuggummi, Fingrar och Candy Corn är några av de nya produkterna som finns att plocka i lösgodishyllan under oktober.

– Vi storsatsar på årets läskigaste högtid, och det är klart att lösgodis från CandyKing hör Halloween till, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige. Både butiker och konsumenter ska kunna ladda upp med lösgodis på skräcktemat inför ”bus eller godis” och till höstens alla filmkvällar.

Lanseringen kommer att stöttas av CandyKings största och första höstkampanj i ett starkt samarbete med SF Anytime. Kampanjen innehåller aktiveringar både i butik, digitalt samt radioreklam, stortavlor och branding av spårvagn. Säsongsutbudet består i sin helhet av: Pepprade Döskallar, Halloween Spöken, Monster, Blodiga ögon, Vampyrtänder, Blood Balls tuggummi, Fingrar och Candy Corn – varav de fyra sistnämnda är sprillans nya för i år. Från och med vecka 40 finns halloweensortimentet från CandyKing ute i lösgodishyllorna.

– Halloween är vår näst största lösgodishögtid efter påsken. Vi kan se att våra shoppers är på väg tillbaka till butikerna och vi vill självklart kunna erbjuda dem ett brett, gott, kul och kvalitativt sortiment! Det ska hända mycket i både hylla och våra olika kanaler, avslutar Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige.

Höstkampanjen toppas även med en spökjakt. Den som fotar CandyKings spöktåg i Stockholm och delar bilden på sociala medier, har chansen att vinna en hel biosalong för sig själv tillsammans med vänner och familj och såklart skrämmande gott lösgodis från CandyKing!

Läs mer på vår hemsida www.candyking.se

Med denna höstkampanj och säsongsutbud fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla. 

Mer information
För mer information, vänligen kontakta Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix Cloetta Sverige, se kontaktuppgifter nedan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.

Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande

Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye