Med sin krämiga insida låter Plopp dig njuta lite längre!

– I en stressig vardag är det viktigt att stanna upp och ge sig tid. I den nya kommunikationen ger vi några sköna personer möjligheten att berätta om hur Plopp med sin krämiga fyllning smakar – även om det inte är så lätt med munnen full, säger Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta.
Kommunikationen är framtagen i nära samarbete med reklambyrån Perfect Fools och produktionsbolaget Slutet är nära, med regissören Sebastian Ringler i spetsen. Tillsammans har vi tagit fasta på den unika position som Plopp har och efter att ha säkrat drivkrafter och målgrupper kan vi nu se resultatet i konceptet ”Njut lite längre”. I vår nya reklamfilm bjuder vi in åskådaren till en Ploppvärld där känslan ska vara varm och tillåtande. Kommunikationen kommer under hösten att synas i TV, YouTube och i sociala kanaler. Dessutom är Plopp en av huvudsponsorerna till Idol 2021.
– Plopp är ett unikt varumärke – både genom sina fyllda kakor, men också genom sitt unika och alldeles speciella namn – Plopp! Tillsammans med kommunikationen har vi tagit fram specialskriven musik, samt lyft fram Plopp som ljud. Det är på tiden att vi lär känna hela Plopp, säger Marie Schelin.
Plopp lanserades redan 1949 och i Sverige har vi njutit av Plopp och dess krämiga fyllningar i hela 72 år! Många ser Plopp som en klassiker i godispåsen, en följeslagare till tentan eller som en naturlig del av filmkvällen. Att Plopp dessutom produceras i Cloettas fabrik i Ljungsbro i Östergötland, samt att all kakao är certifierad av Rainforest Alliance*, gör att njutningen blir ännu lite bättre.
Så, luta dig tillbaka och låt Plopp med sin krääämiga fyllning ge dig en naturlig paus till att ”Njuta lite längre”.
Mer information
Vill du veta mer om Plopps nya kommunikation är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta, e-mail marie.schelin1@cloetta.se
För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.
Nyckelord
Bilder
Om
Cloetta Sverige ABBesöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing16.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
