Lidl Sverige

Godaste tacosåsen till fredagsmyset finns på Lidl

Dela
När Göteborgs-Postens konsumentpanel testar svenskarnas favorit – tacosåsen – kammar Lidls ”Snack Day Tacosås medium” hem förstaplats. ”Välkryddad med fyllig syrlighet” och ”Smakar hemmagjord” är två av omdömena från panelen.

Tacos, den svenska nationalrätten, blir inte komplett utan tacosåsen som smaksättare. Tillsammans med norrmännen äter svenskarna mest tacos i Europa, och under både 2020 och 2021 var det den vanligaste helgrätten. GPs konsumentpanel har nu sagt sitt om tacosåserna och Lidls egen Snack Day Tacosås medium kammade hem förstaplats med omdömen som: ”Smakar hemmagjord.” ”Välkryddad med fyllig syrlighet.” ”Syran från vinäger och den påtagliga chilin höjer friskheten på tomatsmaken.” ”Stark eftersmak som sitter i, bra för den som gillar hetta i tacon.”

- Tacos har sin givna plats på fredagsmyset och vi är mycket glada över att Snack Day Tacosås medium kammade hem en förstaplats. Vi har allt för fredagsmyset på Lidl och det här testet visar på att även tacosen är av högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Lidls Snack Day Tacosås medium finns i alla Lidls 202 butiker och kostar 8,90 kronor för 230 gram.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.

Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye