Lidl Sverige

Godaste tacosåsen till fredagsmyset finns på Lidl

Dela
När Göteborgs-Postens konsumentpanel testar svenskarnas favorit – tacosåsen – kammar Lidls ”Snack Day Tacosås medium” hem förstaplats. ”Välkryddad med fyllig syrlighet” och ”Smakar hemmagjord” är två av omdömena från panelen.

Tacos, den svenska nationalrätten, blir inte komplett utan tacosåsen som smaksättare. Tillsammans med norrmännen äter svenskarna mest tacos i Europa, och under både 2020 och 2021 var det den vanligaste helgrätten. GPs konsumentpanel har nu sagt sitt om tacosåserna och Lidls egen Snack Day Tacosås medium kammade hem förstaplats med omdömen som: ”Smakar hemmagjord.” ”Välkryddad med fyllig syrlighet.” ”Syran från vinäger och den påtagliga chilin höjer friskheten på tomatsmaken.” ”Stark eftersmak som sitter i, bra för den som gillar hetta i tacon.”

- Tacos har sin givna plats på fredagsmyset och vi är mycket glada över att Snack Day Tacosås medium kammade hem en förstaplats. Vi har allt för fredagsmyset på Lidl och det här testet visar på att även tacosen är av högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Lidls Snack Day Tacosås medium finns i alla Lidls 202 butiker och kostar 8,90 kronor för 230 gram.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!6.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.

Lidl Sverige skänker 424 839 kr till Sveriges Stadsmissioner1.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Som en del av julkampanjen under november och december hade Lidl Sverige en tillfällig artikel i sitt sortiment, närmare bestämt en gosig tvättbjörn, till försäljning i samtliga av livsmedelskedjans 205 butiker. Lidl Sverige beslutade att skänka alla försäljningsintäkter från tvättbjörnen vidare och nu står det klart att hela 424 839 kr går till Sveriges Stadsmissioners verksamhet runtom i landet. Gåvan kommer att vara öronmärkt för att stödja barnfamiljer i utsatthet.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye