Daniel Kristoffersson byter lag – går till rosa Sportbladet

Han har beskrivits som nyhetsjägaren som låter de allsvenska bomberna brisera på löpande band och Silly Seasons okrönte nyhetskung.
Nu blir Daniel Kristoffersson en del av Sportbladet.
Magnus Herbertsson, utvecklingschef och stf ansvarig utgivare för Sportbladet är glad över värvningen och den förstärkning som Daniel Kristoffersson innebär för redaktionen:
– Vi bygger nu vidare på framtidens Sportbladet där Daniel Kristoffersson blir en viktig spelare i laget. Det är glädjande både för oss och alla våra läsare och tittare som kommer att få nya spännande program och satsningar där hans specialkunskaper om svensk fotboll blir en självklar del. Man kommer kunna ta del av Daniels journalistik i både skriven form samt i podd och tv framöver.
På den klassiska sportfrågan svarar Daniel Kristoffersson:
– Det känns jätteroligt att komma till en så bra arbetsplats som Sportbladet verkar vara. Det är Sveriges största sporttidning som satsar på fotboll och allsvenskan. Sedan känns det såklart konstigt att lämna Expressen efter 15 väldigt bra och roliga år, men det ska bli jättekul och även lite pirrigt att kliva in på ett nytt jobb.
På Sportbladet kommer Daniel Kristoffersson att fortsätta jaga nyheter från fotbollens värld
– Läsarna kan absolut förvänta sig att jag ska fortsätta ösa på med nyheter och några sillybomber vågar jag också lova. Och att jag kommer göra mycket poddar och tv.
Ambitionen är också att låta läsarna komma bakom kulisserna och få inside om vad som händer i svensk fotboll i allmänhet.
– Vi är väldigt glada att välkomna till Daniel till Sportbladet. Hans kunskaper, driv och inblick passar perfekt i vår utökade satsning på svensk fotboll och allsvenskan. Läsarna har mycket att se fram emot kommande år hos oss, säger Johan Kingfors, nyhetschef på Sportbladet.
Daniel Kristoffersson tillträder tjänsten i februari.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Kingfors, nyhetschef, Sportbladet. Telefon: 767726309. E-post: johan.kingfors@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets 3,5 miljoner dagliga läsare och tittare.
Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering och video bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.
Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
