Schibsted Brand Studio storsatsar – elva nya tjänster

Satsningen är ett led i att anpassa sitt erbjudandet efter marknadens ökade efterfrågan på innehållsmarknadsföring. Dagens kunder vill ha en partner med en holistisk lösning; från idé, koncept och paketering till kostnadseffektiv distribution, något som Brand Studio redan idag erbjuder men som man nu siktar på att skala upp.
– Vi stärker nu upp på en rad fronter för att möta marknadens behov ännu bättre. Det handlar dels om att fortsätta flytta fram gränserna kring kreativa koncept och idéer som skapar effekt. Dels om att fortsätta leverera innehåll av högsta klass, med en ännu bättre uppföljning och mätning av effekt för våra kunder, säger Anton Assarsson, tf Director of Brand Studio.
Brand Studio har gjort sig ett namn på marknaden tack vare en balans mellan kreativ höjd och ett målmedvetet arbete med skräddarsydda lösningar som skapar reell effekt för annonsören. Schibsteds marknadsledande räckvidd parallellt med en trovärdig kontext har därutöver resulterat i prisbelönta kampanjer tillsammans med några av marknadens största varumärken.
Bland de nya tjänsterna, som redan utannonserats på bland annat LinkedIn, återfinns roller som produktionsledare, Data Analyst och Creative Sales Coordinator.
– Rent konkret bygger vi ett nytt team för koncept och innovation, anställer fler content managers, tillför mer resurser kring projektledning och uppföljning samt anställer fler analytiker för att fördjupa arbetet med data och insikter, säger Anton Assarsson.
Nya Brand Studio har inte bara marknadsledande plattformar att distribuera sina kreativa koncept på, dessutom jobbar man nära Insight-teamet, som redan idag jobbar med att förse marknaden med vägledande effektmätningar, branschrapporter och insikter.
– Vi kommer att fokusera än mer på att möta kunden med proaktiva ideer utifrån branschinsikter, marknadstrender och fördjupade relationer. Hela Brand Studio, från innehållsproducenter till Insight, kommer att bli mer engagerade och involverade redan i idéstadiet med kund, säger Caroline Ensér, Head of Creative Sales på Schibsted Marketing Services.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ricki Rebecka Petrini, Head of Marketing & Communications, Schibsted Marketing Services. Tel: 079-098 63 86. E-post: ricki.rebecka.petrini@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
