Schibsted Marketing Services höjer priserna och lanserar ett säsongsindex

Schibsted Marketing Services som hanterar annonsförsäljningen för Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Blocket, Omni, Tv.nu, Klart, Vinguiden och Godare aviserar nu en prisjustering under 2022 för att bättre kunna möta marknaden inför det händelserika medieåret. Med både OS och fotbolls-VM i kalendern förväntar sig Schibsted ett extra högt tryck på annonsmarknaden.
Ett sätt att möta den fluktuerande efterfrågan under kalenderåret är att lansera ett säsongsindex.
– Vi vill på detta sätt ge våra kunder en större flexibilitet och erbjuda mer förmånliga priser vid vissa perioder på året, säger Mattias Hersby, Director of Business Development & Operations på Schibsted Marketing Services.
Schibsteds bruttopriser kommer att harmoniseras ytterligare mellan bolagets varumärken, vilket betyder att några produkter går upp i pris och några går ner. Syftet är att göra det enklare för annonskunder att köpa.
– Vi ser en explosionsartad efterfrågan på video för hela marknaden, utförsäljningsgraden har varit konstant hög under hela 2021, vilket gör att vi kommer att höja priserna från januari 2022 för våra videoprodukter, säger Mattias Hersby.
Annonsmarknaden har de senaste åren varit snabbföränderlig och annonsörer som vill nå ut med sin kommunikation under särskilda perioder måste därför planera i tid.
– Det handlar om en helhet och vilka behov våra kunder har. 2022 är ett väldigt händelserikt medieår med globala sportevent och ett riksdagsval. Så vi uppmanar våra kunder att skriva avtal med oss för att försäkra sig om att man får tillgång till våra premiumprodukter under sina viktigaste perioder, säger Mattias Hersby.
Prishöjningen av bruttopriserna gäller från och med 1 januari 2022.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ricki Rebecka Petrini, Head of Marketing & Communications, Schibsted Marketing Services. Tel: 079-098 63 86. E-post: ricki.rebecka.petrini@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder


Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
