Tyska Turistbyrån

Hållbarhetspris till Tyska Turistbyrån

Dela
Under World Travel Market (WTM) i London fick Tyska turistbyråns hållbarhetskampanj Feel Good silverpriset vid "WTM World Responsible Tourism Awards 2021". Priset är en central del av WTM Responsible Tourism Program. Priset delas ut till det bästa arbetet för ansvarsfull turism i regioner världen över. Vinnarna av de olika regionala utmärkelserna nomineras till tävlingen om Global Awards, där alltså Tyska Turistbyrån förärades silver.
GNTB/MAD
GNTB/MAD

- Hållbarhet har varit ett viktigt strategiskt verksamhetsområde för oss i mer än tio år, säger Petra Hedorfer, ordförande för Tyska Turistbyråns huvudkontor ”Deutsche Zentrale für Tourismus” i Frankfurt, för att positionera Tyskland som ett resmål i den internationella konkurrensen, i våra globala marknadsföringsaktiviteter och i vår dagliga verksamhet. Enligt Sustainable Travel Report 2021 från Booking.com säger 61 procent av de internationella resenärerna att pandemin har fått dem att resa mer hållbart. I Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) står skydd av miljön och naturresurserna högst upp på listan över de mest angelägna globala uppgifterna. Och i FNs Sustainable Development Report (SDG-indexet), som dokumenterar de framsteg som gjorts av enskilda länder, hamnar Tyskland på 4:e plats (och Sverige på 2:a plats), bland de 193 länder som granskades 2021. Erkännandet av vårt engagemang gör oss stolta och bekräftar vår intention att ytterligare främja utvecklingen för mer hållbar och ansvarsfull turism.

Tyska turistbyråns hållbarhetskampanj

Kampanjen Feel Good har uppmärksammat potentiella gäster på hållbara erbjudanden i Tyskland som resmål sedan 2020. Kampanjen, som strävar mot att ytterligare motivera konsumenterna till ett hållbart resande, genomfördes via turistbyråns kanaler på Facebook och Instagram, främst i de tyska grannländerna och nådde nästan nio miljoner potentiella resenärer till Tyskland och hade 57 miljoner visningar. Tack vare den höga efterfrågan fortsatte kampanjen under 2021 och utökades även till andra marknader.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Om Tyska Turistbyrån:

Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (DZT) är Tysklands nationella turistråd med huvudkontor i Frankfurt am Main. I Sverige representeras DZT av Tyska Turistbyrån AB, ett dotterbolag till Tysk-Svenska Handelskammaren. DZT utvecklar och tillhandahåller strategier och produkter för att stärka den positiva bilden av tyska resmål och främja turismen till Tyskland. DZT finns representerat i 27 länder över hela världen.

Mer information finns på www.germany.travel/presse

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye