18 träffarNBI

Tyska Turistbyrån

Upplev Tysklands natur! En kampanj som fokuserar på naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser27.6.2023 10:59:08 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med en ny kampagn med fokus på hållbarhet intensifierar Tyska turistbyrån (GNTB) sitt arbete för att positionera Tyskland som en hållbar semesterdestination på den globala marknaden. Med den nya globala kampanjen "Upptäck Tysklands natur" sätter GNTB besökarnas uppmärksamhet på Tysklands naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser.
Tyska Turistbyrån

Musik, recept och andra julspecialiteter från Tyskland i årets julhälsning16.11.2022 17:29:26 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) lanserar nu onlinekampanjen "Season's Greetings from Germany". Utöver julmarknader i mindre och större orter ligger fokus på typiska tyska traditioner och vinteraktiviteter i naturen. Hjärtat i kampanjen är landningssidan med utvalda julmarknader, hållbara erbjudanden, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.
Tyska Turistbyrån

Tyskland rankas högst i Nation Brands Index - femte året i rad21.12.2021 15:44:21 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med över 60 000 intervjuer online, med personer över 18 år i 20 länder, genomför Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) en undersökning varje år. Här efterfrågas inställningen bland annat till länders regeringsstyre, export, immigration, investeringar och kultur. Det resulterade i att Tyskland återigen tog topplaceringen i NBI 2021. Kanada och Japan följer på andra respektive tredje plats. Sverige hamnade på en nionde plats (och sjönk en placering från föregående år).
Tyska Turistbyrån

Hållbarhetspris till Tyska Turistbyrån17.12.2021 15:21:06 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Under World Travel Market (WTM) i London fick Tyska turistbyråns hållbarhetskampanj Feel Good silverpriset vid "WTM World Responsible Tourism Awards 2021". Priset är en central del av WTM Responsible Tourism Program. Priset delas ut till det bästa arbetet för ansvarsfull turism i regioner världen över. Vinnarna av de olika regionala utmärkelserna nomineras till tävlingen om Global Awards, där alltså Tyska Turistbyrån förärades silver.
Svenska institutet

Generellt positiv bild av Sverige i världen - fortsatt i topp i Tyskland6.4.2021 10:32:34 CEST | Svenska institutet | Pressmeddelande

Svenska institutet presenterar 2020 års rapport om bilden av Sverige utomlands. Det har varit ett exceptionellt år för rapporteringen om Sverige. Aldrig tidigare har en specifik händelse som Sveriges hantering av coronapandemin skapat sådan uppmärksamhet. Bilden av Sverige är generellt positiv och Sverige fortsätter att ligga i topp i flera internationella mätningar.
Svenska institutet

Sverige på plats 15 av 50 i studie om länders hantering av hälsokriser25.8.2020 19:01:55 CEST | Svenska institutet | Pressmeddelande

I den första delen av årets Nation Brands Index (NBI) som publiceras i dag mäts styrkan i 50 länders nationsvarumärken kopplad till deras hantering av hälsokriser såsom coronapandemin. I enkätundersökningen där 20 000 personer från 20 länder tillfrågats placerar sig Sverige på plats 15 av 50 länder. Studien visar även att benägenheten att besöka ett land under de närmaste åren kommer att vara avhängig hur väl landet hanterat coronapandemin.
Tyska Turistbyrån

Tyskland på första plats i den globala konkurrensen23.11.2017 10:15:00 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

En världsomspännande varumärkesranking utförd av det renommerade opinionsinstitutet Anholt-GfK Roper Nation Brands Index (NBI) placerar Tyskland på första plats bland 50 nationer. Därefter följer Frankrike, Storbritannien, Kanada och Japan. USA faller från första till sjätte plats i årets ranking. Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), förklarar: Tysklands lysande omdöme i den hårda globala konkurrensen ger oss ytterligare medvind. Med god hjälp av FIFA-världsmästerskapen lyckades vi år 2006 för första gången inta plats nummer 1 i rankingen. Sedan dess har vi varje år placerat oss på pallen, och efter 2008 och 2014 års förstaplaceringar, återerövrar vi i år förstaplatsen för fjärde gången. NBI:s undersökning mäter ländernas image utifrån sex olika kriterier. I detta syfte har intervjuer genomförts i 20 olika länder och resultatet av enkäten har sammanställts i en ranking vilken ger en representativ bild av de 50 ländernas marknadsvärde. Tysklands
Svenska institutet

Pressinbjudan: Vad gör länder attraktiva?13.11.2015 14:12:07 CET | Svenska institutet | Pressinbjudan

Vad är det som gör platser, länder och regioner attraktiva? Vilken betydelse har ett lands anseende för utvecklingen? Och hur skapas egentligen bilden av ett land? Tisdagen den 17 november arrangerar Svenska institutet, i samarbete med Placebrander AB, ett seminarium med Simon Anholt – en av världens främsta experter inom nationsvarumärken. Dessutom koras vinnaren av priset Place Brander of the Year.
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye