CUPRA fortsätter samarbetet med World Padel Tour ytterligare tre år

- CUPRA visar sitt starka engagemang för den snabbast växande sporten i Europa
- Samarbetet förnyades under Estrella Damm World Padel Tour Master Final i Madrid
- CUPRA har åtta världsspelare i sin CUPRA Tribe
- World Padel Tour planerar att besöka Sverige vid hela två tillfällen under 2022
Madrid, 20 december 2021, CUPRA har stärkt sitt engagemang för padelvärlden genom att förnya sin sponsring av World Padel Tour (WPT) för de kommande tre åren. Efter ett produktivt treårigt samarbete med WPT, visar CUPRA fortsatt sitt engagemang för den snabbast växande sporten i Europa.
Varumärket kommer även fortsättningsvis att vara officiell internationell sponsor och premiumsponsor för alla tävlingar (nationella och internationella) som anordnas av WPT under de kommande tre säsongerna. Förnyelseavtalet formaliserades under Estrella Damm Master-turneringen i Madrid. Antonino Labate, Director of Strategy, Business Development and Operations på CUPRA, och Mario Hernando, CEO för World Padel Tour, deltog i evenemanget.
“Padelsporten växer hela tiden, precis som CUPRA. Därför anser vi att dessa två framgångshistorier tillsammans är den perfekta formeln för att bidra till padeltillväxten runt om i världen och, i slutänden, att bli en olympisk sport.” säger Antonino Labate, Director of Strategy, Business Development and Operations på CUPRA. ”Vi på CUPRA brinner för att stödja partners med höga ambitioner som delar våra värderingar och vill utmana status quo.”
Efter förnyelsen av avtalet sa Mario Hernando, CEO för World Padel Tour, "Detta är en viktig händelse för World Padel Tour. CUPRA har följt med touren på dess väg mot utveckling och tillväxt för att inta en privilegierad position inom professionell sport. Vi är stolta över att fortsätta samarbetet med CUPRA som är ett ledande varumärke i sin bransch, ett riktmärke inom design som verkligen engagerar sig i touren."
Ett brinnande engagemang för Padel
CUPRA tog sig in på padelarenan 2019 genom att bli premiumsponsor för alla officiella WPT-tävlingar och huvudsponsor för International Padel Federation (FIP). 2020 blev CUPRA Formentor tourens officiella bil och visas upp vid alla turneringar.
CUPRA Tribe stoltserar med åtta av världens bästa padelspelare. I början av 2021 års säsong lades Agustín Tapia, Paula Josemaría, Federico Chingotto och Juan Tello till i teamet tillsammans med Alejandro Galán, som idag är nummer ett, Fernando Belasteguín, Pablo Lima och Ariana Sánchez. CUPRA har aktiverat partnerskap i 10 länder och har sponsring i fler än 100 padelklubbar och 2 nationella lag.
CUPRA, sponsor och officiell bil för Master Final i Madrid
Det spanska märket spelade en viktig roll i helgen vid World Padel Tour Master Final i Madrid. Nya CUPRA Born var stjärnan i turneringen, då märkets första helt eldrivna modell fick rollen som evenemangets officiella bil och körde genom några av Madrids mest ikoniska gator och platser. Tillsammans med World Padel Tour, erbjöd CUPRA alla deltagare med biljetter gratis taxiservice med upphämtningsställen i centrala Madrid. CUPRA erbjöd även det exclusiva padelracket som tagits fram i samarbete med Wilson och Fernando Belasteguín.
World Padel Tour i Sverige vid två tillfällen under 2022
Under säsongen 2022 planerar World Padel Tour att besöka Sverige vid hela två tillfällen, en turnering planeras i Stockholm under april månad och under hösten planerar man att åter spela i Malmö Arena.
Nyckelord
Kontakter
Susanne KarlssonPress och Sponsoransvarig CUPRA och SEAT
Tel:070-5086911susanne.karlsson@seat.seBilder
Länkar
Om
CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.
Under 2020 höll CUPRA sitt starka momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Atecas och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA el-Born. CUPRA Tavascan blir varumärkets andra helelektriska modell och kommer att nå marknaden 2024.
CUPRA deltar i den helt elektrifierade racing serien PURE ETCR samt i det världsomspännande elektrifierade SUV-racet Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett team ambassadörer som delar varumärkets värderingar, bestående av den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, fotbollsstjärnan Ansu Fati, Hollywoodskådisen Daniel Brühl, den svenska racingföraren Mattias Ekström samt åtta av de bästa padelspelarna i världen.
Följ CUPRA Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige
SEAT-koncernen uppvisar ett rekordresultat på 633 miljoner euro i en omvärld som kräver ökad flexibilitet för framtiden13.3.2025 16:28:30 CET | Pressmeddelande
SEAT-koncernen har presenterat sina finansiella resultat för 2024 samt sina framtida strategiska mål för att möta de pågående utmaningarna inom fordonsindustrin. Förra året uppvisade koncernen enligt International Financial Reporting Standards (IFRS) ett rekordresultat på 633 miljoner euro, vilket motsvarar en ökning med 1,3 % jämfört med 2023. Årsomsättningen växte till rekordhöga 14,5 miljarder euro, 1,4 % mer än föregående år. Försäljningsresultatet förblir stabil på 4,4 %. Resultaten stärker koncernens förtroende för styrkan i sin strategi för att möta nuvarande och framtida utmaningar. "Efter ett mycket intensivt år har vi haft de bästa finansiella resultaten i vår historia. 2024 års rekordsiffror är en konsekvens av vårt arbete under de senaste 5 åren för att bygga en mer lönsam framtid för vårt företag. Det är dock tydligt att den trefaldiga utmaningen med inbromsningen av BEV, ökad konkurrens från Kina och ett instabilt tarifflandskap är betydande och kräver mer flexibilitet nä
CUPRA går samman med Kiro Race Co inför kommande Formel E-säsong3.12.2024 11:04:16 CET | Pressmeddelande
CUPRA startar ett nytt kapitel i Formel E genom att gå samman med Kiro Race Co. Det nya CUPRA KIRO-teamet kommer att kämpa om prispallen i världens mest prestigefyllda e-racingtävling.
Nya CUPRA Terramar finalist i Årets Bil 202515.11.2024 12:09:48 CET | Pressmeddelande
Listan på finalisterna för Årets Bil 2025 har nu presenterats, och vi kan med glädje meddela att nya CUPRA Terramar är en av de sju kandidaterna.
CUPRA Tavascan får högsta betyg i Euro NCAP13.11.2024 15:15:27 CET | Pressmeddelande
CUPRAs första helt eldrivna SUV, Tavascan, tog hem toppbetyg med fem stjärnor i Euro NCAPs krävande säkerhetstester. Med toppresultat i alla säkerhetskategorier "skydd för vuxna", "barnsäkerhet", "skydd för oskyddade trafikanter" och "hjälpsystem som standard", befäster Tavascan sin position som en av de säkraste bilarna på marknaden.
SEAT S.A. redovisar ett rörelseresultat på 415 miljoner euro under de första nio månaderna av 202431.10.2024 13:48:10 CET | Pressmeddelande
SEAT S.A. rapporterar ett rörelseresultat på 415 miljoner euro för januari-september 2024, trots utmaningar för den globala fordonsindustrin, vilket visar företagets motståndskraft. Leveranserna ökade med 7,7 procent till totalt 422 100 fordon, drivet av den starka prestationen hos företagets varumärken CUPRA och SEAT.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum