Lidls Belbake Bakpulver topptestad av Råd&Rön

Lidls egna bakpulver av märket Belbake hamnade i topp när Råd&Rön testade bakpulver. Bakpulvret från Lidl hamnar på en delad andraplats i testet och utses till Bra köp.
Lidls Belbake Bakpulver topptestad av Råd&Rön.

Vilket bakpulver du väljer har betydelse för hur fluffig din sockerkaka blir och vilken volym dina scones får. Det visar Råd&Röns test där Lidls Belbake Bakpulver placerar sig i toppen. Belbake är också mest prisvärt, 55 kronor per kilo, jämfört med testvinnaren som kostar 75 kronor per kilo.

-Vi blir, som vanligt, oerhört stolta när någon av våra produkter placerar sig i topp i oberoende tester. Hos oss finns allt våra kunder behöver när de ska baka. Alla älskar en fluffig sockerkaka. Vad många inte vet är med lite bakpulver i vispgrädde när man vispar den blir extra fluffig och silkeslen, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Råd&Rön har testat att baka scones och sockerkaka med bakpulver. Vid baket av sockerkakan ökar Belbake Bakpulver volymen med 197 procent, precis som testvinnaren, och utses till ett Bra köp av Råd&Rön.

Lidls Belbake Bakpulver kommer i förpackning om 225 gram och kostar 11,50 kronor.

Lidls Belbake Bakpulver topptestad av Råd&Rön.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!6.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.

Lidl Sverige skänker 424 839 kr till Sveriges Stadsmissioner1.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Som en del av julkampanjen under november och december hade Lidl Sverige en tillfällig artikel i sitt sortiment, närmare bestämt en gosig tvättbjörn, till försäljning i samtliga av livsmedelskedjans 205 butiker. Lidl Sverige beslutade att skänka alla försäljningsintäkter från tvättbjörnen vidare och nu står det klart att hela 424 839 kr går till Sveriges Stadsmissioners verksamhet runtom i landet. Gåvan kommer att vara öronmärkt för att stödja barnfamiljer i utsatthet.