Schibsted-anställda delar sin vardag i en serie nya varumärkesfilmer

– Vi lanserade en ny övergripande strategi och identitetsplattform för Schibsted som varumärke förra året. Genom våra starka och välkända varumärken är vi en central del i miljontals människors liv över hela Norden. Vi tänkte att det inte finns något bättre sätt att illustrera detta på än genom våra anställda, människorna bakom tjänsterna som är så viktiga för så många – varje dag, säger Atle Lessum, Schibsteds kommunikationsdirektör.
Över 30 anställda och entreprenörer från hela Schibsted runt om i Europa har dokumenterat sin vardag under de senaste månaderna.
De anställda regisserar själva
– Jag är verkligen glad över att ha varit en del av det här projektet och jag är stolt över resultatet. Det är ingen typisk ”corporate movie”, utan visar människor med olika bakgrund i Schibsteds olika delar - alla med ett gemensamt uppdrag att förenkla människors vardag. Det svåraste var nog att vänja sig vid att snacka med en GoPro inför människor du inte känner så väl, säger Anders Grimstad, en av de trettio deltagarna och Head of Tech Experiments på Schibsted.
Det är Schibsteds globala varumärkesteam som har tagit fram de nya varumärkesfilmerna tillsammans med det Stockholmsbaserade filmproduktionsbolaget Bsmart.
– När Schibsted kontaktade oss och sa att de ville ge oss en ordentlig utmaning så menade de det verkligen, säger Akram Janzi, vd på Bsmart och tillägger:
– Vi trodde att det svåraste skulle vara att få medarbetarna att presentera Schibsted med egna ord, men de överträffade alla förväntningar. Utmaningen var att lyckas visa upp alla dessa olika företag över hela Norden mitt i en pandemi. Så i stället för att skicka filmteam skickade vi bara över kameror och lät de anställda ta förarsätet. Det blev så mycket mer personligt på det sättet.
Filmerna som uttrycker Schibsteds varumärkesidentitet fokuserar på människorna i Schibsted genom tre huvudteman:
- Vardagen för människorna bakom Schibsted-varumärkena
- Hur Schibsted förenklar kunders liv genom alla digitala varumärken
- Hur Schibsted arbetar med innovation och tillväxt
Filmerna kommer att distribueras i våra digitala kanaler och vid olika evenemang framöver.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nathalie Kåvin, Head of External Communications and Brand, Schibsted. Tel: +47 934 01 363. E-post: nathalie.kavin@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
