Vend

Schibsted-anställda delar sin vardag i en serie nya varumärkesfilmer

Dela
Mer än 30 anställda och entreprenörer från Schibsteds portfölj av digitala varumärken fick en kamera för att dokumentera sin vardag. Resultatet är tre korta filmer som visar vad som kännetecknar Schibsted och människorna bakom – ”A day with the Schibsted family”.
Anställda på Schibsted visar människorna bakom varumärkena i en serie nya varumärkesfilmer.
Anställda på Schibsted visar människorna bakom varumärkena i en serie nya varumärkesfilmer.

– Vi lanserade en ny övergripande strategi och identitetsplattform för Schibsted som varumärke förra året. Genom våra starka och välkända varumärken är vi en central del i miljontals människors liv över hela Norden. Vi tänkte att det inte finns något bättre sätt att illustrera detta på än genom våra anställda, människorna bakom tjänsterna som är så viktiga för så många – varje dag, säger Atle Lessum, Schibsteds kommunikationsdirektör.

Över 30 anställda och entreprenörer från hela Schibsted runt om i Europa har dokumenterat sin vardag under de senaste månaderna.

De anställda regisserar själva

– Jag är verkligen glad över att ha varit en del av det här projektet och jag är stolt över resultatet. Det är ingen typisk ”corporate movie”, utan visar människor med olika bakgrund i Schibsteds olika delar - alla med ett gemensamt uppdrag att förenkla människors vardag. Det svåraste var nog att vänja sig vid att snacka med en GoPro inför människor du inte känner så väl, säger Anders Grimstad, en av de trettio deltagarna och Head of Tech Experiments på Schibsted.

Det är Schibsteds globala varumärkesteam som har tagit fram de nya varumärkesfilmerna tillsammans med det Stockholmsbaserade filmproduktionsbolaget Bsmart.

– När Schibsted kontaktade oss och sa att de ville ge oss en ordentlig utmaning så menade de det verkligen, säger Akram Janzi, vd på Bsmart och tillägger:

– Vi trodde att det svåraste skulle vara att få medarbetarna att presentera Schibsted med egna ord, men de överträffade alla förväntningar. Utmaningen var att lyckas visa upp alla dessa olika företag över hela Norden mitt i en pandemi. Så i stället för att skicka filmteam skickade vi bara över kameror och lät de anställda ta förarsätet. Det blev så mycket mer personligt på det sättet.

Filmerna som uttrycker Schibsteds varumärkesidentitet fokuserar på människorna i Schibsted genom tre huvudteman:

Filmerna kommer att distribueras i våra digitala kanaler och vid olika evenemang framöver.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Nathalie Kåvin, Head of External Communications and Brand, Schibsted. Tel: +47 934 01 363. E-post: nathalie.kavin@schibsted.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Anställda på Schibsted visar människorna bakom varumärkena i en serie nya varumärkesfilmer.
Anställda på Schibsted visar människorna bakom varumärkena i en serie nya varumärkesfilmer.
Ladda ned bild

Om

Vend
Vend
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Vend

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Vend

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye