Malin Ingevall blir Head of People på PPP

Malin Ingevall börjar som Head of People för det växande byrånätverket People People People. Malin kommer närmast från egen verksamhet och har även drivit initiativet Byråcoachen samt är kursansvarig på Berghs.
Malin Ingevall, Head of People på PPP

Kommunikationsnätverket People People People växer i snabb takt och har skapat rollen Head of People för att säkerställa att man kan fortsätta växa och attrahera rätt talanger och samtidigt ta hand om alla inom koncernen på absolut bästa sätt. Nu står det klart att Malin Ingevall får rollen som Head of People på PPP.

“När jobbeskrivningen överträffar tanken om drömjobbet är valet lätt. Jag såg att min erfarenhet och bredd verkligen kan komma till sin rätt i ett nätverk med tio byråer som drivs självständigt och där man vet att välmående medarbetare, utveckling och lönsamhet går hand i hand. Och där man hela tiden vill bli bättre genom att utveckla människorna” säger Malin Ingevall

Malin har över 25 års erfarenhet från branschen både som medarbetare och VD/delägare. De senaste sju åren har hon drivit egen verksamhet där hon utvecklat och stöttat arbetsgivare och ledare i branschen för att skapa hälsosamma, hållbara och lönsamma arbetsplatser genom utbildningar, föreläsningar och olika former av ledar- och medarbetarutvecklingsinsatser. Hon är även kursansvarig på Berghs och har drivit initiativet Byråcoachen.

“Att som arbetsgivare förstå vinsten av att både ha ett bra ledarskap och schyssta villkor - att vara bra på riktigt - motverkar två av branschens största utmaningar; ohälsan och talangflykten. Det är dessutom lönsamt vilket är ytterligare en utmaning för många. Fler och fler byråer inser det och bara det här är ett bevis på att branschen är på väg åt rätt håll” menar Ingevall.

I People People People ingår 300 medarbetare fördelade på byråerna Spoon, Oh My, Trickle, KIT, TDWT, Sigmar, SBC, Fuze, Post och Gabardin.

Bara under 2021 anställdes över 120 medarbetare i PPP och tanken är nu att Malin Ingevall ska leda satsningen vidare.

“Vi har väldigt mycket bra på plats men strävar alltid efter att bli ännu bättre. Med tio olika byråer där människor och arbetssätt skiljer sig vill vi vidareutveckla det vi har, unikiteten och styrkan i varje byrå, snarare än strömlinjeforma hur vi jobbar. Där tror vi att Malins breda och långa erfarenhet tillsammans med fokuset på både individ och affär är en perfekt matchning” säger Anders Ribba, CEO PPP och TDWT.

Malins 5 tips till talanger för att hitta sin drömarbetsgivare (när du hittat rollen du vill ha):

• Be om referenser hos medarbetarna! Talar de gott om ledarskap, medarbetarskap och trivsel fråga vad som gör att det är så!
  • Säkra att du får schyssta anställningsvillkor, till exempel genom kollektivavtal.
  • Säkra att arbetsgivaren har processer för att säkra en god arbetsmiljö löpande. Har man undersökningar för att verkligen veta hur det står till?
  • Var tydlig med vilka förutsättningar som gör att du kan vara ditt bästa jag. Det är i bådas intresse.
  • Lita på magkänslan! Ta med hela dig i beslutet!

Kontakta oss gärna:

Malin Ingevall, 0707-515911, malin@people.house