Hiroys offensiva tillväxtmål – ska omsätta 100 miljoner

Bemannings- och rekryteringspartnern HIROY förvärvades tidigt i år av byrånätverket People People People. Nu har styrelsen fastslagit planen framåt – omsättningen ska tredubblas.

Per Alm och Mattias Hallgrim

Senast om fem år ska omsättningen för HIROY ha tredubblats till 100 MSEK och tillväxten ska vara helt organisk. Tanken är att ha kvar rekryteringserbjudandet, men att växa kraftigt på framförallt bemanning.

– Vi tycker själva att vi är starkt positionerade som Nordens ledande byrå inom rekrytering och bemanning av digitala marknadsförare, men vi tror på att växa kraftigt och det var därför som vi blev en del av People People People. Deras inkubatorsmiljö har gjort att många byråer har haft en stark tillväxt, konstaterar Per Alm som är grundare av HIROY, och nämner några områden där byrån ska växa:

– Vi är historiskt väldigt starka på digitala marknadsförare, utvecklare och teknisk kompetens. Där finns mycket att göra, men vi vill även utvecklas inom mer traditionella byråprofiler som copy, PR och reklam.

Sedan HIROY blev en del av PPP har styrelsearbetet professionaliserats genom att den första externa ledamoten har rekryterats. Mattias Hallgrim har lång erfarenhet av att sätta upp digitala marknadsorganisationer och utveckla digitala affärer. Till den operativa organisationen har LinkedIn-profilen Rickard Sandett rekryterats och fler rekryteringar är på gång.

– Marknaden för bemanning växer och vi ser att lösningar med konsulter inom digital marknadsföring passar bra i tider då många företag genomgår förändringar. Vi vill vara en partner för allt från enskilda uppdrag till bemanning av inhouse-bryårer. Omvärldsläget driver på behovet av att snabbt hitta flexibla digitala resurser, samt behovet av kvalitet, erfarenhet och kunnande, konstaterar Per Alm.

För att alltid ha de bästa kompetenserna nära till hands i nätverket är HIROYs plan att utveckla kringtjänsterna kring sitt erbjudande mot konsulterna, bland annat kompetensutveckling, nätverkande, fysisk plats att sitta och jobba och administrativ hjälp genom samarbete med affärssystemet Check.

– Många frilansande konsulter saknar ett spännande sammanhang, vi vill vara det, summerar han.

Följ People People People

Senaste pressmeddelandena från People People People