Svensk Dagligvaruhandel

Cecilia Anneling ny Kommunikationschef på Svensk Dagligvaruhandel

Dela
Cecilia Anneling blir ny Kommunikationschef på branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel. Cecilia har en lång erfarenhet som konsult inom strategisk kommunikation, opinionsbildning, mediehantering och PR.

Cecilia Anneling har tidigare arbetat på kommunikationsbyrån JKL och PR-byrån MSL, och kommer senast från en tjänst som senior konsult på PR-byrån Prime Weber Shandwick.

-          Svensk Dagligvaruhandel har under flera år etablerat sig som en viktig och stark röst i samhällsdebatten. Det är tydligt att organisationen lyckats driva branschen framåt med fokus på bland annat hållbarhet, matsäkerhet och under senare tid även livsmedelsförsörjning. Det ska bli fantastiskt roligt att få bidra till och utveckla den positionen ytterligare tillsammans med medlemsföretagen, säger Cecilia Anneling.

Karin Brynell, vd för Svensk Dagligvaruhandel, är glad över rekryteringen:

-          Inte minst de senaste åren har visat hur viktig dagligvaruhandeln är för ett fungerande samhälle, och samarbetet mellan aktörerna i branschen får en allt större betydelse. Cecilia kommer att bli ett värdefullt tillskott i det arbetet. Jag ser fram emot att samarbeta med henne och övriga kollegor på Svensk Dagligvaruhandel för att fortsätta tillvarata dagligvarubranschens intressen och driva på utvecklingen kring bland annat hållbarhet och beredskap.

Cecilia tillträder sin tjänst den 28 mars.

För ytterligare frågor kontakta;
Cecilia Anneling, Kommunikationschef, 0707-405263

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Svensk Dagligvaruhandel
Svensk Dagligvaruhandel
Regeringsgatan 60
103 29 Stockholm

https://www.svenskdagligvaruhandel.se/

Svensk Dagligvaruhandel är branschorganisation för dagligvaruhandeln. Vi tar fram branschriktlinjer och överenskommelser, svarar på remisser och arbetar med samhälls- och näringspolitiska frågor. Våra medlemsföretag är Axfood, City Gross, Coop Sverige, ICA Sverige, IKEA, Lidl Sverige, och Livsmedelshandlarna.

Följ Svensk Dagligvaruhandel

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svensk Dagligvaruhandel

Julmusten är julens raket – försäljningen ökar med 585 procent på en vecka19.12.2025 11:00:00 CET | Pressmeddelande

Julen är årets mest intensiva period för dagligvaruhandeln i Sverige. Under veckan före jul ökar hushållens inköp med omkring 30 procent jämfört med en normal vecka – ett tydligt avsteg från handelns annars jämna försäljningsmönster. Samtidigt skjuter efterfrågan på flera julklassiker i höjden med flera hundra procent, och vissa kategorier uppvisar stora regionala skillnader. Det visar Svensk Dagligvaruhandels Julrapport 2025.

Fakta om maten: När varje minut räknas – hur dagligvaruhandeln förenklar konsumenternas vardag17.12.2025 10:28:21 CET | Pressmeddelande

I en vardag där tid är en bristvara spelar sättet vi handlar mat på en allt större roll. I en ny rapport visar Svensk Dagligvaruhandel hur långsiktiga satsningar på effektivare butiker, logistik och digitala lösningar har gjort det enklare och snabbare för konsumenterna att handla – samtidigt som handeln har kunnat använda sina resurser mer effektivt.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye