Läkerol YUP Love All Flavours – för din rätt att vara dig själv

– Innehållet i varje påse Läkerol YUP Love All Flavours är unikt, precis som vi människor, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta. Läkerols övertygelse är att alla människor är värdefulla, precis som de är. Med denna lansering vill vi säga ”YUP” till all kärlek och stötta möjligheten att uttrycka sig själv och älska vem man vill.
Läkerol har genom åren gjort sig kända för att vara en stöttande hand som ger självförtroende att stå upp för sig själv och det man tycker är viktigt.
– Parollen Makes People Talk har varit vägledande i detta på olika sätt, fortsätter Fia, och nu höjer Läkerol YUP rösten för att visa alla människors lika värde, oavsett identitet, uttryck eller sexuell läggning. Samtidigt stödjer vi RFSL Ungdoms viktiga verksamhet för unga hbtqia-personer.
RFSL Ungdom är en medlemsorganisation för, med och av unga hbtqia-personer som arbetar med politiskt påverkansarbete och hälsofrämjande verksamhet i syfte att förbättra målgruppens förutsättningar och livsvillkor. Tack vare samarbeten som detta kan RFSL Ungdom fortsätta att skapa trygga mötesplatser, erbjuda stödverksamhet och utbilda om hbtqia, makt och normkritik som berör barn och unga.
Läkerol YUP Loves All Flavours är en limited edition där vi blandat Läkerol YUPs fruktiga smaker i en och samma påse. De smakrika pastillerna är sockerfria, veganska och innehåller bara naturliga aromer och färger. Perfekta när man är sugen på något litet och gott under dagen.
Läkerol YUP Loves All Flavours finns redan nu i butiker på servicehandeln och lanseras under sommaren även i dagligvaruhandeln. Förpackningen innehåller 30 gram och det rekommenderade konsumentpriset är 16,50-17,50 kr.
Mer information
Vill du veta mer om Läkerol YUP Love All Flavours är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta, se kontaktuppgifter nedan.
Vill du veta mer om RFSL Ungdom är du också varmt välkommen att höra av dig!
Vid frågor om RFSL Ungdoms påverkansarbete, kontakta Elias Fjellander, RFSL Ungdoms förbundsordförande, via mail elias@rfslungdom.se.
Vid frågor om RFSL Ungdom-organisationen och samarbetet, kontakta Stefanie Tagesson, RFSL Ungdoms kanslichef, via mail stefanie@rfslungdom.se.
Nyckelord
Kontakter
Fia RasmussonBrand Manager
fia.rasmusson@cloetta.seBilder
Dokument
Om
Cloetta Sverige ABBesöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing16.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum


