Så ska Aftonbladets partiledardebatt sätta agendan
Den 17 augusti är det knappt fyra veckor kvar till valet och partiledarna har precis kommit igång igen efter några veckors sommarledighet. Då ställs de mot varandra i Aftonbladets numera klassiska partiledardebatt.
– Vi tror att den här debatten kommer att sätta tonen för valspurten. Den ligger helt rätt i tid för det och vi lägger nu upp den så att den ska ge väljarna klara och tydliga besked i de avgörande frågorna, säger Mica Söderlund, exekutiv producent.
Debattnestorn Robert Aschberg med sina 35 år i tv-branschen är programledare under kvällen.
– Det blir en debatt med högt tempo och vi kommer ställa höga krav på att partiledarna är fokuserade och på hugget, säger han.
Fokus kommer ligga på att få ut tydliga svar från partiledarna samt att lyfta väljarnas frågor. När något är oklart, behöver förtydligas, ifrågasättas eller analyseras, så finns Aftonbladets politiska kommentatorer Lena Mellin och My Rohwedder på plats för att tillsammans med Soraya Hashim från politikpodden En runda till se till att allt blir begripligt.
Debatten direktsänds från Norra Latin i Stockholm, där en extra scen byggs för kvällen, en för partiledarna och en för analysgruppen från En runda till.
– Vi kommer att ha publik på plats, men vårt primära fokus är att att skapa den bästa onlinesändningen vi kan för våra tittare. Förra gången, 2018, hade vi omkring 1,2 miljoner startade strömmar bara under själva sändningen. Ambitionen är att locka ännu fler den här gången, säger Mica Söderlund.
Partiledardebatten inleds med ett försnack en halvtimme innan debatten drar igång klockan 19.00 och rundas av med ett eftersnack. Både för- och eftersnack leds av Aftonbladets breakingprogramledare Cecilia Vaccari.
För pressackreditering, vänligen kontakta:
Emma Lobro, pressansvarig. E-post: emma.lobro@aftonbladet.se
För ytterligare information om produktionen, vänligen kontakta:
Mica Söderlund, exekutiv producent. Telefon: 070-162 26 38 E-post: mica.soderlund@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum