Så ska Aftonbladets partiledardebatt sätta agendan
Den 17 augusti är det knappt fyra veckor kvar till valet och partiledarna har precis kommit igång igen efter några veckors sommarledighet. Då ställs de mot varandra i Aftonbladets numera klassiska partiledardebatt.
– Vi tror att den här debatten kommer att sätta tonen för valspurten. Den ligger helt rätt i tid för det och vi lägger nu upp den så att den ska ge väljarna klara och tydliga besked i de avgörande frågorna, säger Mica Söderlund, exekutiv producent.
Debattnestorn Robert Aschberg med sina 35 år i tv-branschen är programledare under kvällen.
– Det blir en debatt med högt tempo och vi kommer ställa höga krav på att partiledarna är fokuserade och på hugget, säger han.
Fokus kommer ligga på att få ut tydliga svar från partiledarna samt att lyfta väljarnas frågor. När något är oklart, behöver förtydligas, ifrågasättas eller analyseras, så finns Aftonbladets politiska kommentatorer Lena Mellin och My Rohwedder på plats för att tillsammans med Soraya Hashim från politikpodden En runda till se till att allt blir begripligt.
Debatten direktsänds från Norra Latin i Stockholm, där en extra scen byggs för kvällen, en för partiledarna och en för analysgruppen från En runda till.
– Vi kommer att ha publik på plats, men vårt primära fokus är att att skapa den bästa onlinesändningen vi kan för våra tittare. Förra gången, 2018, hade vi omkring 1,2 miljoner startade strömmar bara under själva sändningen. Ambitionen är att locka ännu fler den här gången, säger Mica Söderlund.
Partiledardebatten inleds med ett försnack en halvtimme innan debatten drar igång klockan 19.00 och rundas av med ett eftersnack. Både för- och eftersnack leds av Aftonbladets breakingprogramledare Cecilia Vaccari.
För pressackreditering, vänligen kontakta:
Emma Lobro, pressansvarig. E-post: emma.lobro@aftonbladet.se
För ytterligare information om produktionen, vänligen kontakta:
Mica Söderlund, exekutiv producent. Telefon: 070-162 26 38 E-post: mica.soderlund@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur7.5.2024 11:35:47 CEST | Pressmeddelande
Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten? Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett. – Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Omni vill få fler att rösta i EU-valet – inleder samarbete med Demoskop2.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Omni lanserar idag en kampanj för att få fler att rösta i EU-valet. Som en del av satsningen inleds ett fördjupat samarbete kring opinionsundersökningar med Demoskop.
Tina Nordström tar över Godares grill-succé2.5.2024 07:05:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Aftonbladets valkompass guidar med stöd av AI29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet lanserar i dag en Valkompass inför EU-valet med flera nyheter. För första gången kommer användarna kunna ta hjälp av AI-sammanställda för- och motargument, särskilt riktade mot unga. Valkompassen är starten på en serie satsningar Aftonbladet nu inleder inför EU-valet den 9 juni.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum