Nygammal motortidning lanserad i nytt format - mer innehåll och mer engagemang!

Den nygamla tidningen Svenska Motorjournalen har återuppstått i ett webbaserat format. Sedan början av 1900-talet har Svenskarnas intresse för bilar (eller automobiler som det benämndes förr), motor och fordon varit stort och tillgodosetts av allehanda tidningar. Nu ska den nya publiken, med samma brinnande intresse, fångas via nätet istället.

Det stora fokuset hos Svensk Motorjournal är att tillgodose läsning hos den breda publiken inom områdena bil, motor, fordon och närliggande ämnen. Artiklarna är välskrivna med högt värde för läsarna som syftar till att besvara deras generella funderingar och tankar inom de olika ämnena.

Det var länge sedan en motortidning i Sverige breddade sitt innehåll på det här sättet. Tack vare webben finns det möjlighet att skapa ett engagemang för läsarna runt själva artiklarna.

En egen plusklubb, användartester och möjlighet till diskussion är flera av de nya utvecklingspunkter som står på agendan för Svensk Motorjournal (SMJ).

Och innehållet begränsas inte heller av det för den nya motortidningen.

En särskild kanal för opinion och politik skapar en ny arena för debatt som tillvaratar engagemanget kring bilägande, fordon och motorintresset i Sverige. Det är högt i tak och oavsett huruvida du tycker det körs för lite bil, för mycket bil, det låter för mycket eller inte låter tillräckligt så är åsikten fri.

Svensk Motorjournal är en motortidning som lämpar sig för alla åldersgrupper, ung som gammal och kvinna som man.

Handkräm Bäst i Test – bästa produkterna för torra händer14.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika handkrämer för att hitta den bästa produkten för torra händer och spruckna nagelband. Testvinnaren, Eucerin urea repair plus hand cream, imponerar med djupt återfuktande egenskaper och långvarig effekt. Den absorberas snabbt och lämnar en skyddande hinna som inte stör i vardagen. Med den här handkrämen kan man njuta av mjuka och välmående händer trots frekvent handtvätt. En utmärkt lösning för torra vinterhänder.

Skäggtrimmer Bäst i Test – bästa trimmern för skägg & hår13.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har noggrant utvärderat en rad skäggtrimmers och utsett Panasonic Skäggtrimmer Pro ER-SB40 till testvinnare. Denna trimmer kombinerar hög prestanda med en ergonomisk design som garanterar jämn och effektiv klippning, även för tjockt skägg. Med dess kraftfulla motor och precision i varje snitt, är den ett oumbärligt verktyg för den som söker full kontroll över sin styling. Bästa skäggtrimmern för både nybörjare och erfarna användare.

Sladdlös dammsugare Bäst i Test – Dyson eller Bosch13.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika sladdlösa dammsugare och utsett Dyson V15 Detect Absolute till den bästa. Med sin kraftfulla sugkraft och innovativa detektering med laser, som lyfter fram även det finaste dammet på golvet, ger den en oöverträffad rengöring. Den intelligenta justeringen av sugeffekten baserat på golvtyp gör den både effektiv och energisnål. För den som söker den bästa sladdlösa dammsugaren för ett rent och hälsosamt hem är denna modell oslagbar.

Portabel AC Bäst i Test – bästa luftkonditioneringen för hemmet13.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika portabla AC-enheter och utsett Woods Cortina Silent 12K till testvinnare. Denna modell imponerar med sin effektiva kylförmåga och tysta drift, något som gör den till ett utmärkt val för att sänka temperaturen i stora rum. Med en hög avfuktningskapacitet och enkel användning är det här den bästa lösningen för varma somrar. Enheten är dessutom energieffektiv och lätt att flytta mellan olika rum, vilket ger flexibilitet.

Luftvärmepump Bäst i Test – Det står mellan Panasonic & Mitsubishi12.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika luftvärmepumpar för att hjälpa konsumenter att göra rätt val. Den produkt som utsetts till testvinnare är Panasonic HZ25XKE, tack vare dess enastående energieffektivitet och kapacitet att prestera även i mycket kalla temperaturer. Luftvärmepumpen imponerar med låg ljudnivå, inbyggd Wi-Fi-styrning och ett högt SCOP-värde, vilket gör den till det självklara valet för både uppvärmning och kylning. Valet av bästa luftvärmepump bygger på en kombination av prestanda, användarvänlighet och energieffektivitet.