Aftonbladet gör streamad humorserie – premiär i höst

Produktionen har precis spelats in och just nu pågår klippning av de åtta avsnitten som kommer att gå i höst.
– Det är första gången vi gör en sådan här omfattande tv-satsning inom Aftonbladet Plus. Vi gör mycket sport-tv, men det är en helt ny nivå för oss och nu går vi för första gången in i underhållningssegmentet, säger Ted Kudinoff, chef för Aftonbladet Consumer Business.
Aftonbladet har idag över en kvarts miljon digitala plus-prenumeranter.
– Det här programmet gör vi primärt för dem, för att öka deras engagemang, men vi hoppas förstås också att programmet ska leda till nya prenumeranter, att det blir ett ”ett program som måste ses” och som gör att fler upptäcker allt annat som vi erbjuder inom Plus, säger Ted Kudinoff.
Humorserien har fått namnet ”Noll Kontroll”, efter programidén som bygger på att deltagarna faktiskt inte har koll på vad som händer i huset där de samlats. Programledare Mauri Hermundssons uppgift är att från ett annat hus dela ut individuella uppdrag till komikerna i huset.
– Det enda förutsägbara med det här gänget och den här humorserien är att inget går att förutsäga. Allt kan hända. Dessutom är Per Andersson med och Per Andersson är som bekant Per Andersson. Då brukar det hända grejer, säger Mauri Hermundsson.
Komiker som medverkar och tävlar mot varandra i ”Noll Kontroll” är Per Andersson, Sofia Dalén, Anis Don Demina, Clara Henry, Louise Nordahl, Torbjörn Averås Skorup och Shanthi Rydwall Menon.
”Noll Kontroll” produceras av produktionsbolaget FLX som haft många succér genom åren, däribland “Solsidan”. Det är första gången de gör ett stort samarbete med Aftonbladet.
– Det här gänget bjöd på en hysteriskt rolig inspelning. Precis som Mauri är inne på ville vi skapa ett program där precis allt kan hända. Och Ja, tammetusan allt hände i det där huset, säger FLX producent Eleanor Andersson.
Aftonbladet-profilen Mauri Hermundsson har som ”Mustiga Mauri” gjort succé med Youtube-serien ”Uppdrag Mat” som varje avsnitt lockar flera hundratusen tittare. Han har också programlett ”Lego Masters” för TV4.
”Noll Kontroll” har premiär i höst. Det blir sju avsnitt plus en uppsummering med det bästa från säsongen. Hela serien släpps på Aftonbladet.se och är tillgänglig för Plus-prenumeranter.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Britta Ek Thomas, affärsutvecklare, Aftonbladet. Telefon: 073-630 71 69. E-post: britta.ek.thomas@schibsted.com.
Eleanor Andersson, producent, FLX. Telefon: 070-735 23 96. E-post:eleanor.andersson@flx.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum