Aftonbladet gör streamad humorserie – premiär i höst
Produktionen har precis spelats in och just nu pågår klippning av de åtta avsnitten som kommer att gå i höst.
– Det är första gången vi gör en sådan här omfattande tv-satsning inom Aftonbladet Plus. Vi gör mycket sport-tv, men det är en helt ny nivå för oss och nu går vi för första gången in i underhållningssegmentet, säger Ted Kudinoff, chef för Aftonbladet Consumer Business.
Aftonbladet har idag över en kvarts miljon digitala plus-prenumeranter.
– Det här programmet gör vi primärt för dem, för att öka deras engagemang, men vi hoppas förstås också att programmet ska leda till nya prenumeranter, att det blir ett ”ett program som måste ses” och som gör att fler upptäcker allt annat som vi erbjuder inom Plus, säger Ted Kudinoff.
Humorserien har fått namnet ”Noll Kontroll”, efter programidén som bygger på att deltagarna faktiskt inte har koll på vad som händer i huset där de samlats. Programledare Mauri Hermundssons uppgift är att från ett annat hus dela ut individuella uppdrag till komikerna i huset.
– Det enda förutsägbara med det här gänget och den här humorserien är att inget går att förutsäga. Allt kan hända. Dessutom är Per Andersson med och Per Andersson är som bekant Per Andersson. Då brukar det hända grejer, säger Mauri Hermundsson.
Komiker som medverkar och tävlar mot varandra i ”Noll Kontroll” är Per Andersson, Sofia Dalén, Anis Don Demina, Clara Henry, Louise Nordahl, Torbjörn Averås Skorup och Shanthi Rydwall Menon.
”Noll Kontroll” produceras av produktionsbolaget FLX som haft många succér genom åren, däribland “Solsidan”. Det är första gången de gör ett stort samarbete med Aftonbladet.
– Det här gänget bjöd på en hysteriskt rolig inspelning. Precis som Mauri är inne på ville vi skapa ett program där precis allt kan hända. Och Ja, tammetusan allt hände i det där huset, säger FLX producent Eleanor Andersson.
Aftonbladet-profilen Mauri Hermundsson har som ”Mustiga Mauri” gjort succé med Youtube-serien ”Uppdrag Mat” som varje avsnitt lockar flera hundratusen tittare. Han har också programlett ”Lego Masters” för TV4.
”Noll Kontroll” har premiär i höst. Det blir sju avsnitt plus en uppsummering med det bästa från säsongen. Hela serien släpps på Aftonbladet.se och är tillgänglig för Plus-prenumeranter.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Britta Ek Thomas, affärsutvecklare, Aftonbladet. Telefon: 073-630 71 69. E-post: britta.ek.thomas@schibsted.com.
Eleanor Andersson, producent, FLX. Telefon: 070-735 23 96. E-post:eleanor.andersson@flx.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Omni vill få fler att rösta i EU-valet – inleder samarbete med Demoskop2.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Omni lanserar idag en kampanj för att få fler att rösta i EU-valet. Som en del av satsningen inleds ett fördjupat samarbete kring opinionsundersökningar med Demoskop.
Tina Nordström tar över Godares grill-succé2.5.2024 07:05:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Aftonbladets valkompass guidar med stöd av AI29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet lanserar i dag en Valkompass inför EU-valet med flera nyheter. För första gången kommer användarna kunna ta hjälp av AI-sammanställda för- och motargument, särskilt riktade mot unga. Valkompassen är starten på en serie satsningar Aftonbladet nu inleder inför EU-valet den 9 juni.
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum