TMAS

TMAS, Textile Machinery Association of Sweden, firar 25-årsjubileum

Under 2022 firar TMAS - Textile Machinery Association of Sweden - 25 år. Drivna av passionen för textilindustrin och med ett starkt engagemang för att tillhandahålla de mest banbrytande maskinlösningarna för den globala textilindustrin fortsätter TMAS att arbeta för en mer hållbar framtid tillsammans med våra medlemsföretag.

TMAS grundades 1997 för att stödja och främja svenska textilmaskinstillverkare. Organisationen har blivit en viktig faktor för branschens internationella framgång genom att initiera och samordna aktiviteter och viktiga internationella mässor. En annan nyckelfaktor är hjälp med omvärldsanalys, seminarier och utbildningar.

– Verksamheten för TMAS medlemsföretag handlar om mycket mer än att bara leverera en maskin eller teknik. Idag måste vi förstå och vara beredda på integration med system för administration, inköp, produktion och lagerhantering för att skapa ett komplett, intelligent system och effektiva processer för våra kunder. Det betyder att vi arbetar nära användarna av våra produkter och lösningar för att kunna erbjuda stöd för ökad effektivitet, förbättrad kvalitet, minimering av spill och anpassning för automation”, säger styrelseordförande Mikeal Äremann.

Det senaste året har inneburit en högre växel i hållbarhetsarbetet för både organisationen och medlemsföretagen. En analys har gjorts för att se över organisationens klimatavtryck tillsammans med välrenommerade ClimatePartner. Parallellt knuffar medlemsföretagens innovationer och samarbeten med deras kunder på denna utveckling.

”Förändring är nyckelordet i vår bransch just nu. Hållbarhet är både den största utmaningen och möjligheten vi står inför. Prioriteringen och fokus ligger på digitalisering och snabbhet till marknaden. Behovet av automatisering ökar och efterfrågan på smartare lösningar är här för att stanna”, säger Therese Premler-Andersson, generalsekreterare TMAS.

25-årsjubileet firas med en speciellt framtagen logotyp och en gemensam studieresa för medlemmarna under hösten.

TMAS & våra medlemma

TMAS, Textile Machinery Association of Sweden, består av de ledande svenska företagen inom textilteknik, automation och produktionsprocesser. Våra medlemmar är ACG Nyström, Baldwin, Coloreel, Eltex of Sweden, ES Automatex Solution, Eton Systems, imogo, ACG Kinna Automatic, Svegea of ​​Sweden, Texo och Vandewiele Sweden.

TMAS
Storgatan 5 / box 5510

+46-8-782 08 50https://www.tmas.se/

TMAS, Textile Machinery Association of Sweden, was founded in 1997 to support and promote Swedish textile machinery manufacturers.

TMAS are made up of the leading Swedish companies within textile technology, automation and production processes.

The expertise of our members ranges from advanced systems for yarn fault detection and tension monitoring, to yarn feeding technology for weaving, automated sewing production lines, cutting machines, embroidery technology, effective material handling systems, spray application system for fabric finishing and much more.

Följ TMAS

Senaste pressmeddelandena från TMAS

Snittkonsumtion på 15 kg textil per person och år leder till ökad efterfrågan på kompetens inom textilmaskiner.28.1.2019 07:00:00 CET | Pressmeddelande

De närmast åren behöver tillverkare av textilmaskiner i Sjuhäradstrakten anställa närmare etthundra personer. Få känner dock till företagen och möjligheterna. Det leder till att dessa företag har svårt att rekrytera nya talanger. Nu vill branschorganisationen för svenska textilmaskinproducenter ändra på detta genom medverkan i lokala arbetsmarknadsdagar.