Lidl Sverige

Lidls diskmedel topptestat av Testfakta

Dela
När Testfakta testade de mest effektiva handdiskmedlen topptestades Lidls egna W5 Power Green. Med omdömen som ”bra diskeffekt i varmare vatten” och ”lägst kostnad per disk” placerade sig diskmedlet på en tredjeplats.

Ännu en gång hamnar Lidls egna produkter i topp - denna gång när Testfakta testar handdiskmedel. Inför testet valde Testfakta ut nio handdiskmedel från olika livsmedelskedjor och varumärken för att testa rengöringseffektiviteten i både kallt och varmt vatten. Lidls egna W5 Power Green placerade sig i topp och kammade hem en tredjeplats med ett totalbetyg på 7,4 av 10 poäng.

-Vi är oerhört stolta över att ännu en gång hamna i topp i ett oberoende test. Vi är även glada över att vår egen W5 Power Green visade stor effektivitet i renhet och i antalet diskar. Testet är ytterligare ett kvitto på att vi lever efter vårt löfte högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Testet utfördes av ett oberoende laboratorium där tallrikar med intorkad smuts skulle diskas i både kallt och varmt vatten för att undersöka diskeffektiviteten. En disksvamp drogs tjugo gånger på framsidan och sex gånger på baksidan av varje tallrik. Med samma mängd vatten som övriga diskmedel klarade Lidls egna W5 Power Green att diska 300 tallrikar per 100 ml.

Lidls egna W5 Power Green hade även lägst kostnad per disk och kostar 11 kr för 500 ml.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Istället för plastpåseskatt – Lidl sänker priset och investerar 40 öre per såld plastpåse i framtida hållbarhetsprojekt31.10.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl sänker priset på plastpåsar från 6,50 till 3,90 den 1 november 2024. Av plastpåseskattens påslag på 3 kr blir prissänkningen därmed 2,60 kr. Resterande 40 öre per såld plastpåse kommer företaget avsätta i Lidl Future Initiatives, Lidl Sveriges initiativ för investeringar i projekt som gynnar hållbarhet i dagligvaruhandeln.

Prisad proteinbar22.10.2024 09:35:21 CEST | Pressmeddelande

Perfekta som mellanmål efter träningen eller för att ge gröten en extra proteinskjuts – proteinbars är populära bland många. En av marknadens allra godaste bars hittar du på Lidl. Aftonbladets testpanel imponerades av Sportyfeels deluxe-bar som fick fyra plus i betyg. Aftonbladets testpatrull har genomfört ett blindtest där deltagarna fick prova tolv olika produkter. Utöver att märket var okänt visste de inte heller något om vare sig protein- eller sockermängd. Deltagarna betygsatte bitarna utifrån smak, utseende och konsistens. Sportyfeels De Luxe Protein, Peanut, cookie, caramel fick juryn på fall på grund av sin krispiga konsistens och att bedöms ha ”extra allt” – jordnötter, kola och kaksmulor. Trots att den inte innehåller något tillsatt socker tyckte deltagarna att den smakar godis. Utöver att vara en av testets billigaste proteinbars är Sportyfeels deluxe-bar också en av de mest proteinrika barerna, med 29,6 gram protein. En riktigt fullträff med andra ord. – Vi är stolta över a

Lidl öppnar sin fjärde butik i Uppsala17.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sverige har slutit avtal om att öppna ytterligare en butik i Uppsala. Belägen längs Kungsgatan i Uppsala, blir Lidls butik en viktig pusselbit i att expandera centrala Uppsala. Butiken om 2 200 kvadratmeter planeras att öppna under 2025. – I alla våra etableringar är det avgörande att läget är det rätta. Med den nya butiken i Uppsala kommer vi nå tusentals nya hushåll och ytterligare öka tillgängligheten till mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye