Pressbrief med Peter Hultqvist och Anders Ygeman om det säkerhets- och utrikespolitiska hotet som Sverigedemokraterna utgör

Fredag den 2 september håller försvarsminister Peter Hultqvist och integrations- och migrationsminister Anders Ygeman pressbrief om det säkerhets- och utrikespolitiska hotet som Sverigedemokraterna utgör.

Tid: Fredag 2 september, 08.00

Plats: Sveavägen 68

Föranmälan krävs och görs till press@socialdemokraterna.se

Under slutspurten av valrörelsen håller Socialdemokraterna dagliga morgonpressbriefs. De sänds live via Socialdemokraternas Youtube-kanal.

Presskontakt:

Socialdemokraternas presstjänst: tel: 08-700 26 83, mejl: press@socialdemokraterna.se

Socialdemokraternas ekonomisk-politiska seminarium i Almedalen: AI – kan marknaden lösa tekniksprånget24.6.2024 15:35:46 CEST | Pressmeddelande

AI kommer med stora möjligheter, men att företag och marknad använder dem för att människor ska få det bättre är inte självklart. Många arbetsuppgifter har redan automatiserats och vissa är rädda att fler jobb nu står på tur. AI har stora möjligheter att revolutionera den globala arbetsmarknaden. Många arbetsuppgifter har redan automatiserats och vissa är rädda att fler jobb nu står på tur. Men hur AI-utvecklingen påverkar samhället är inte givet. Tvärtom så har politisk styrning och samverkan mellan fack och näringsliv en stor påverkan på om välståndet från den nya tekniken kommer alla till gagns eller leder till ökad ojämlikhet. I årets ekonomiska seminarium presenterar världsledande nationalekonomen Daron Acemoglu (MIT) sin forskning om AI-utveckling och välstånd.