Schibsted investerar i soundtech-bolaget Nomono

Nomono utvecklar en hård- och mjukvarulösning för enklare, mindre tidskrävande och bättre produktioner av podcasts och andra medieinspelningar. Företaget har en patenterad lösning där den fysiska inspelningsutrustningen kombineras med mjukvara i molnet.
Med Schibsted Ventures ombord på ägarsidan satsar bolaget också på samarbeten inom Schibsted.
- Det är givetvis en stor fördel för oss att kopplas ihop med Schibsted som är globalt erkänt för produktion och distribution av nyheter, poddar och information i flera olika medieplattformar. Att nu också säkra ytterligare finansiering, i det nuvarande ekonomiska klimatet, är en enorm möjlighet att fortsätta vår tillväxt och visar på ett stort förtroende för vårt team, säger Jonas Rinde, vd och co founder, Nomono.
Nomonos molnlösning innehåller en lösning som tar bort bakgrundsljud, minskar tiden för efterbehandling och väntas ge stora fördelar för alla som arbetar med ljudproduktion.
- Optimeringen sker automatiskt, vilket förenklar redigeringen enormt. Med Nomonos produkt är det väldigt enkelt att spela in högkvalitativt ljud, fortsätter Jonas Rinde.
Ljud är ett kraftfullt verktyg inom all journalistik, men det är ändå tidskrävande och komplicerat att spela in bra ljud. Nomonos produkt underlättar mediebranschens vardag. Schibsted Ventures har följt Nomono och bolagets produktutveckling under en tid.
- Schibsted har testat produkten i vår egen produktionsmiljö för podcasts och vi tror att bolaget har stora möjligheter att förändra branschen. Att lyckas med hårdvara är svårt, men Nomonos team har erfarenhet och kunskap för att lyckas. Vi ser också fram emot att långsiktigt bidra i bland annat strategiska partnerskap, marknadsföring och expansion, säger Richard Sandenskog, investment director, Schibsted Ventures.
Ytterligare information om bolaget och fler produktbilder, besök Nomonos hemsida https://nomono.co/.
Eller kontakta:
Richard Sandenskog, investment manager, Schibsted
+46 76-134 14 34 / richard.sandenskog@schibsted.com
Jonas Rinde, vd och co founder, Nomono
+47 458 66 832 / jonas@nomono.co
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of communications, Financial Services & Ventures
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder




Länkar
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum