gymnasium.se utökar samarbetet med Huddinge kommun

Genom upphandling har gymnasium.se blivit Huddinge kommuns marknadsföringspartner i minst fyra år framåt. Avtalet innehåller en fokuserad satsning på att behålla kommunens elever i hemorten och på att lyfta de yrkesprogram näringslivet efterfrågar.

I 15 års tid har ett samarbete mellan parterna existerat och nu tar man nästa steg för att hjälpa kommunen med marknadsföringen. Peter Edelsvärd Markström, försäljningschef på gymnasium.se, berättar vidare:

– Det är jättekul att vi får chansen att jobba vidare med Huddinge kommun. Vi har en gemensam bild över vad som är viktigt där yrkesprogrammen får ta stor plats. Genom att Huddinge kommun nu tagit beslut att satsa på Sveriges marknadsledande söktjänst för gymnasieutbildningar ser vi fram emot att betala tillbaka i form av fler elever till Huddinges skolor.

För kommunens del innebär samarbetet att gymnasium.se hjälper kommunen med rekrytering till gymnasieskolorna och Patrick Vestberg på Huddinge kommun, kommenterar:

– Vi har jobbat med gymnasium.se under en längre tid och nu var det dags att fördjupa samarbetet. Att kommunens elever får möjlighet att ta ett välinformerat och tryggt gymnasieval ligger inte minst i elevernas själva intresse och detta kan gymnasium.se hjälpa till med. Att kunna behålla fler av kommunens invånare i våra egna gymnasieskolor betyder mycket och vår gemensamma syn på yrkesprogrammens vikt ligger till grund för samarbetet där fler elever kommer få ta del av det fina jobb våra gymnasieskolor redan gör.

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 460 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Keystone Education Group, som även driver söktjänsterna studentum.se, utbildning.se, kurser.se och aktivitet.se.