Kristina Stutterheim ny kommunikationschef på Riksteatern

Den 24 augusti tillträder Kristina Stutterheim som chef för Riksteaterns enhet förening, försäljning och kommunikation. Stutterheim är idag kommunikationschef på lärarförbundet, en befattning hon haft sedan 2008.

Riksteaterns nybildade avdelning förening, försäljning och kommunikation omfattas av ett trettiotal anställda. Nu står det klart att det blir Kristina Stutterheim som kommer att leda den.

- Det känns otroligt roligt att en person som gjort så otroligt mycket bra på lärarförbundet nu kommer leda Riksteaterns nya avdelning, säger Riksteaterns vd Magnus Aspegren. Jag ser mycket fram emot att få Kristinas drivkraft till Riksteatern som befinner sig i en period av mycket utveckling och förändring, säger han.

- Jag är väldigt glad och stolt över det här uppdraget. Ser fram emot att få vårda och utveckla den juvel inom svenskt kulturliv som Riksteatern är, säger Kristina Stutterheim. Med nya mål för verksamheten och höga ambitioner krävs kommunikation som matchar det och som skapar en tydlig bild av vad Riksteatern är och vart vi ska. Det och mycket mer hoppas jag kunna bidra med, säger hon.

Presskontakt: Gilda Romero PR-ansvarig Riksteatern Mobil: 073-764 43 83 gilda.romero@riksteatern.se

Urfolkskoreografer utforskar futurism och kulturella mellanrum i residenset Jårrh i Dearna (Tärnaby)23.5.2024 11:57:50 CEST | Pressmeddelande

Nu står det klart vilka som blir de första urfolkskonstnärerna i Aejlies och Riksteaterns nya koreografiresidens Jårrh i Dearna (Tärnaby). I juni anländer Baden Hitchcock från Australien, med rötter från Papua New Guinea och öregionen Torres Strait, för att på plats utforska begreppet ”urfolksfuturism”. I juli är det dags för koreografen Tanja Andersson från Ubmeje (Umeå) med rötter i Sápmi och Tornedalen, att inleda ett samarbete med kompositören Ánndaris Rimpi.