Premiären av Riksteaterns Främling ställs in

Uppsättningen Främling som skulle haft premiär 6 oktober och sedan turnera runtom i Sverige i höst ställs in.

- Jag måste tyvärr konstatera att föreställningen Främling inte har nått det slutresultat vi hoppats på. Vi på Riksteatern har därför, i samråd med regissören, fattat beslutet att ställa in premiären och den därpå följande turnén. Det är ett ovanligt beslut att fatta och vi har förstås jobbat in i det sista för att få föreställningen att fungera, därför har det naturligtvis varit ett både svårt och tråkigt beslut att ta.

Jag hoppas få jobba med Gertrud Larsson, Alexander Öberg, resten av det konstnärliga teamet och ensemblen framöver. Det här drabbar ju också alla de arrangörer runtom i Sverige som har bokat och sett fram emot denna föreställning under hösten vilket jag inte kan annat än beklaga, säger Måns Lagerlöf, teaterchef på Riksteatern.

För mer inforamtion: Joakim Johansson Press- och PR-ansvarig Tel: 08-531 99 354 Mob: 070-528 99 15 E-post: joakim.johansson@riksteatern.se Emma Englund Press- och PR-ansvarig Tel: 08-531 99 408 Mob: 070-637 5940 E-post: emma.englund@riksteatern.se