Ny ledning för Lifestyle
– Vi ska vara bäst på allt från glossiga magasin och nischade specialtidningar till läsning och tittning som berör och engagerar våra målgrupper digitalt. Nu satsar vi på att få ut ännu mer av allt det vi är bäst på, säger Bella Levy, redaktionschef för Lifestyle.
Lifestyle är magasins- och feature-verksamheten inom affärsområdet Expressen Lifestyle. Där produceras drygt 30 välkända titlar och varumärken, med specialutgåvor och magasin, som dagligen inspirerar läsarna både i print och digitalt.
För att skapa tydlighet och hitta fler synergier får Lifestyle nu en ny ledning. Jonna Bergh, Ann Fredlund, Erika Funke och Hanna Mild kommer tillsammans med Bella Levy utgöra den grupp som ska driva arbetet framåt.
— Den nya strukturen kommer att stärka oss som grupp. Det ger oss också möjlighet att bedriva utvecklingsarbete mer effektivt tillsammans, säger Bella Levy.
Från årsskiftet delas Lifestyle in i fyra större avdelningar med tillhörande avdelningschefer.
— I Lifestyle återfinns Sveriges starkaste varumärken inom inredning och trädgård. Här finns också Sveriges vassaste experter och journalister, på våra redaktioner och i våra frilansnätverk. Nu kraftsamlar vi för att höja vår redan höga kvalitet ännu mer i alla våra kanaler, säger Ann Fredlund, avdelningschef Inredning.
Erika Funke är ny avdelningschef för mat, vin, resor och motor.
— Nu skapar vi en organisation som formas utifrån gemensamma arbetssätt och smidiga samarbeten över redaktionsgränserna. Samtidigt som vi värnar våra starka varumärken och deras unikitet, säger hon.
Syftet med uppdelningen är att få till en mer robust organisation där det skapas ökad effektivitet och minskad stress.
— Vi kommer öka produktiviteten med smarta tekniska lösningar och tätare samarbete mellan layout och redaktion, samtidigt som vi fortsätter hålla en mycket hög nivå på innehåll, layout och form, säger Hanna Mild, layoutchef.
Sedan mars i år ingår Lifestyles varumärken även i Expressens Premium-utbud där feature-innehållet är viktigt för mixen och skapar ett stort engagemanget hos användarna. Samtidigt satsar avdelningen på video och ökad räckvidd digitalt i samarbete med Expressen.
— Vår starka featurejournalistik kring relationer, mode och föräldraskap har visat sig framgångsrik och efterlängtad hos Expressens läsare. Den digitala affären har vuxit sig stark och den expanderar hela tiden – i dag når vi fler kvinnor än någonsin tidigare tack vare vår enorma digitala räckvidd, säger Jonna Bergh, avdelningschef Relationer och Mode.
Lifestyles avdelningar 2023:
Inredning och trädgård: Ann Fredlund är avdelningschef. Här ingår varumärkena Sköna hem, Leva och Bo, Allt i hemmet, Lantliv, Gods & Gårdar, Gård och Torp, Allt om Trädgård och Hem & Antik samt titlarna Korsord, TV och TV 14.
Relationer och mode: Jonna Bergh är avdelningschef. Här ingår varumärkena Amelia, M-magasin, Tara, Topphälsa, Söndag, Damernas Värld, Styleby och Mama
Mat, vin, motor och resor: Erika Funke är avdelningschef. Här ingår varumärkena Allt om mat, Allt om Vin, Hembakat, Mitt Kök samt Allt om Resor och Teknikens värld
Layout: Hanna Mild
Nyckelord
Kontakter
Bella Levy, redaktionschef för Lifestyle, bella.levy@expressen.se
Bilder
Om
Expressen Lifestyle är ett mediebolag som har den unika kombinationen av en stark nyhetsverksamhet med en stor digital publik och ledande featureredaktioner med många välkända tidningsvarumärken.
Vår verksamhet omfattar kvällstidningen Expressen med editionerna GT och Kvällsposten samt Bonniers cirka 30 magasin inom Lifestylegruppen.
Följ Expressen Lifestyle
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Expressen Lifestyle
Tidningen Mama fyller 20 år!22.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Sveriges största redaktionella sajt och tidskrift för mammor fyller 20 år, och släpper ett jubileumsnummer.
Vinst för Expressen Lifestyle 20228.2.2023 13:33:00 CET | Pressmeddelande
Affärsområdet Expressen Lifestyle nådde ett positivt resultat under 2022. En stark digital publikutveckling och effektiviseringar motverkade utmaningar med bland annat lösnummerförsäljning, annonsförsäljning och höjda papperspriser.
De vinner Damernas Värld Guldknappen 202214.11.2022 11:45:00 CET | Pressmeddelande
Teurn Studios vinner Damernas Värld Guldknappen 2022. Det prestigefyllda designpriset tilldelas märkets grundare och designer Anna Teurnell. Nootka och dess grundare Lisa Olsson tilldelas Damernas Värld Guldknappen Accessoar 2022, och vinnare av Knappnålen är Emma Gudmundson. Vinnarna tog emot sina guldknappar under en intim ceremoni på Nordiska museet tidigare i dag.
Storsatsning på livsstilsvideo från Expressen Lifestyle8.9.2022 10:09:48 CEST | Pressmeddelande
Under hösten kommer samtliga magasinsajter inom Expressen Lifestyle att erbjuda videomaterial anpassat för respektive målgrupp.
Bella Levy blir redaktionschef på Lifestyle26.4.2022 13:05:08 CEST | Pressmeddelande
Bella Levy är sedan sju år chef för tv på Expressen. Nu tar hon över ansvaret för affärsområdet Expressen Lifestyles alla magasin, i den nya rollen som redaktionschef på Lifestyle.