ProAd

Camilla Hamid lanserar kollektion av produkter för bakning och matlagning – första släppet specialdesignad doseringstratt

Receptkreatör, influencer, matlagningsprofil, TV-stjärna, författare, hemkunskapslärare och podd-profil, bland annat - Camilla Hamid har onekligen många strängar på sin lyra. Nu adderar hon ännu en titel och lanserar en specialdesignad doseringstratt avsedd för att underlätta vid bakning och matlagning. Doseringstratten, som är i tillverkad i rostfritt stål med avtagbart trähandtag som pryds av Camilla Hamids signatur, är den första produkten i en kommande kollektion och säljs exklusivt via hennes prisbelönta blogg My Kitchen Stories.

Matlagningsprogram såväl som konton i sociala medier och det faktum att vi tillbringar mer tid hemma har gjort att allt fler börjat intressera sig för bakning och matlagning. Med Sveriges största YouTube-kanal om bakning och över en halv miljon följare på Instagram är Camilla Hamid en av Sveriges största profiler och influencers och onekligen en av dem som haft störst inflytande vad gäller det allt större intresset för matlagning och bakning i Sverige:

- Jag har absolut märkt av ett större intresse under de senaste åren, vilket är jättekul. Jag får väldigt många förfrågningar gällande vad man behöver för redskap i köket för att få till de där perfekta muffinsen eller för att göra en tjusig uppläggning. Det, i kombination med att jag själv under lång tid efterfrågat en återanvändbar doseringstratt som också är en fin inredningsdetalj, fick mig att ta steget och ta fram en egen produkt, säger Camilla Hamid.

Doseringstratten är tillverkad i rostfritt stål, rymmer 600 ml och är 17 cm hög. Den levereras med avtagbart valnötsfärgat trähandtag i en ställning som tratten kan stå i när den inte används.

- Att handtaget går att ta av, gör även att den blir mindre skrymmande vid förvaring och tål maskindisk i 60 grader. En doseringstratt gör det så otroligt mycket enklare att få till de där perfekta bakverken eller maträtterna då du på ett enkelt och smidigt sätt har koll på exakt hur mycket som portioneras, säger Camilla Hamid.

Doseringstratten är, precis som de kommande produkterna i Camillas kollektion, framtagna i samarbete med ProAd som även har hand om Camillas e-handelsplats och sköter allt administrativt.

- Vi är väldigt glada och stolta över att få möjligheten att erbjuda Camilla Hamids doseringstratt till de som vill ha ett snyggt och behändigt redskap i köket som underlättar vid såväl bakning som matlagning. Vi ser fram emot att komplettera kollektionen allt eftersom och håller tummarna för att Camillas följare och andra matlagning- och bakningsintresserade ska tycka lika mycket om tratten som vi gör, säger Amanda Möller, affärsutvecklare på ProAd.

Tratten kommer till en början att säljas enbart via Camilla Hamids hemsida My KitchenStories och finns att förboka nuhttp://www.mykitchenstories.se/

ProAd
Norra Vallgatan 66

ProAd Sweden AB grundades i Malmö år 2006 och erbjuder cross-media med bred variation inom digital annonsering med fokus på kvalité och professionalitet. Vi är medlemmar i IAB, Interactive Advertising Bureau – världens ledande branchorganisation för digital och interaktiv marknadsföring och är certifierade enligt deras Gold Standard. För mer information, se www.proad.se