ProAd

ProAd lanserar marknadsplats för influencers

Gasellföretaget ProAd fortsätter att utöka sin verksamhet och lanserar nu en marknadsplats för sina profiler. Marknadsplatsen fungerar som en integrerad e-handelslösning och förlängning av influencerns hemsida och ger ProAds profiler möjlighet att nå ut med sina produkter direkt till sina målgrupper. Först ut är Camilla Hamid som nyligen lanserat en doseringstratt avsedd för bakning och matlagning och vars kollektion inom kort kommer att kompletteras med ytterligare produkter
Magnus Noord, VD ProAd, och Camilla Hamid

- Vi representerar några av Sveriges största influencers och att integrera deras webbshoppar i en gemensam lösning har länge stått högt upp på vår agenda. Vi vill kunna erbjuda våra kunder såväl som våra influencers den bästa och smidigaste upplevelsen och är glada över att kunna lansera en marknadsplats som lever upp till allt detta, säger Magnus Noord, VD ProAd.

Nyligen lanserade Camilla Hamid en specialdesignad doseringstratt som också är den första lanseringen via marknadsplatsen. ProAd räknar med att endast Camilla Hamids kollektion, som snart utökas av ytterligare produkter, kommer att omsätta uppskattningsvis tio miljoner årligen.

- Vår förhoppning är att marknadsplatsen om tre år ska omsätta 30 miljoner. Men vi gör inte detta för den ekonomiska delen i första hand – fokus för oss är att profilerna äger sitt varumärke i sina samtliga kanaler. Men denna lösning behöver de inte använda eller lägga ut sin produktion på externa e-handelssidor - allt sköts under ett och samma paraply, något som gagnar deras varumärke såväl som att förenkla för deras målgrupper, säger Magnus Noord.

ProAd utnämndes 2021 till Gasellföretag av Dagens Industri och har de senaste åren ökat sin omsättning kontinuerligt. Planen för 2022 var att fortsätta öka med minst 50 procent, något som bolaget enligt Magnus Noord ser ut att klara, med råge:

- Vi kommer att fortsätta att satsa på nya segment och att utöka vår verksamhet, men det är viktigt för oss att inte göra avkall på våra kärnvärden för att fortsätta växa. Vi arbetar väldigt nära våra profiler såväl som kunder och det kommer vi att fortsätta att göra, oavsett hur stora vi blir, säger Magnus Noord.

Magnus Noord, VD ProAd, och Camilla Hamid

ProAd
Norra Vallgatan 66

ProAd Sweden AB grundades i Malmö år 2006 och erbjuder cross-media med bred variation inom digital annonsering med fokus på kvalité och professionalitet. ProAd är medlemmar i IAB, Interactive Advertising Bureau, världens ledande branschorganisation för digital och interaktiv marknadsföring och certifierade enligt deras Gold Standard. För mer information, se www.proad.se

Följ ProAd

Senaste pressmeddelandena från ProAd

Camilla Hamid lanserar kollektion av produkter för bakning och matlagning – första släppet specialdesignad doseringstratt19.10.2022 13:04:03 CEST | Pressmeddelande

Receptkreatör, influencer, matlagningsprofil, TV-stjärna, författare, hemkunskapslärare och podd-profil, bland annat - Camilla Hamid har onekligen många strängar på sin lyra. Nu adderar hon ännu en titel och lanserar en specialdesignad doseringstratt avsedd för att underlätta vid bakning och matlagning. Doseringstratten, som är i tillverkad i rostfritt stål med avtagbart trähandtag som pryds av Camilla Hamids signatur, är den första produkten i en kommande kollektion och säljs exklusivt via hennes prisbelönta blogg My Kitchen Stories.